• Kategorie
    • Seznam epizod chronologicky
    • Svět Star Treku
    • Budoucnost Star Treku
    • Původní seriály a filmy
      • Původní série
        • Popisky epizod
      • Nová generace
      • Deep Space Nine
        • Popisky epizod
      • Voyager
        • Popisky epizod
      • Enterprise
      • Filmy I-X
        • Film (The Motion Picture)
        • Khanův hněv
        • Pátrání po Spockovi
        • Cesta domů
        • Nejzazší hranice
        • Neobjevená země
        • Generace
        • První kontakt
        • Vzpoura
        • Nemesis
    • Moderní seriály (2017+)
      • Discovery
      • Picard
      • Lower Decks
      • Prodigy
      • Strange New Worlds
      • Starfleet Academy
        • Popisky epizod
      • Short Treks
      • Scouts
    • Nové Star Trek filmy
      • Kelvin Timeline
        • Star Trek (2009)
        • Into Darkness
        • Beyond
        • Star Trek 4
      • Section 31
      • Origins
    • The Orville
    • České knižní novinky
    • Zahraniční knižní novinky
    • Narozeniny
    • Nekrolog
    • Audio
    • Games
    • Merchandise
    • Rozhovory
    • Ankety
    • Shot Trek
  • Starfleet Academy
  • Strange New Worlds
  • Discovery
  • Knihy
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Registrace
  • Přihlášení
Star Trek · CZ
Star Trek · CZ
  • Kategorie
    • Seznam epizod chronologicky
    • Svět Star Treku
    • Budoucnost Star Treku
    • Původní seriály a filmy
      • Původní série
        • Popisky epizod
      • Nová generace
      • Deep Space Nine
        • Popisky epizod
      • Voyager
        • Popisky epizod
      • Enterprise
      • Filmy I-X
        • Film (The Motion Picture)
        • Khanův hněv
        • Pátrání po Spockovi
        • Cesta domů
        • Nejzazší hranice
        • Neobjevená země
        • Generace
        • První kontakt
        • Vzpoura
        • Nemesis
    • Moderní seriály (2017+)
      • Discovery
      • Picard
      • Lower Decks
      • Prodigy
      • Strange New Worlds
      • Starfleet Academy
        • Popisky epizod
      • Short Treks
      • Scouts
    • Nové Star Trek filmy
      • Kelvin Timeline
        • Star Trek (2009)
        • Into Darkness
        • Beyond
        • Star Trek 4
      • Section 31
      • Origins
    • The Orville
    • České knižní novinky
    • Zahraniční knižní novinky
    • Narozeniny
    • Nekrolog
    • Audio
    • Games
    • Merchandise
    • Rozhovory
    • Ankety
    • Shot Trek
  • Starfleet Academy
    Akademie od teď na SkyShow s titulky i dabingem + české obsazení

    Akademie od teď na SkyShow s titulky i dabingem + české obsazení

    Recenze Akademie HF 1.03 "Vitus Reflux" – Zdravé školní soupeření?

    Recenze Akademie HF 1.03 "Vitus Reflux" – Zdravé školní soupeření?

    Recenze Akademie HF 1.02 "Beta Test" – Když má diplomacie navrch

    Recenze Akademie HF 1.02 "Beta Test" – Když má diplomacie navrch

    Recenze Akademie HF 1.01 "Kids These Days" (Ta dnešní mládež)

    Recenze Akademie HF 1.01 "Kids These Days" (Ta dnešní mládež)

    Novinky: SkyShow datum premiéry a soundtrack k poslechu

    Novinky: SkyShow datum premiéry a soundtrack k poslechu

  • Strange New Worlds
    Tajemné nové světy mají svého McCoye a Sulua

    Tajemné nové světy mají svého McCoye a Sulua

    Konec a zvonec – Tajemné nové světy mají dotočeno

    Konec a zvonec – Tajemné nové světy mají dotočeno

    SkyShowtime už avizuje Akademii i další řadu SNW

    SkyShowtime už avizuje Akademii i další řadu SNW

    SNW podle showrunnera a herců uberou na "speciálech"

    SNW podle showrunnera a herců uberou na "speciálech"

    Comic-Con SD: Bábky, Khan a návraty známych tvárí [anketa]

    Comic-Con SD: Bábky, Khan a návraty známych tvárí [anketa]

  • Discovery
    Pětka Discovery je stabilně mezi TOP 10 streamů

    Pětka Discovery je stabilně mezi TOP 10 streamů

    Discovery přichází na SkyShowtime. Známe harmonogram

    Discovery přichází na SkyShowtime. Známe harmonogram

    Posledná sezóna Discovery sa odhaľuje v novom trailery a fotkách

    Posledná sezóna Discovery sa odhaľuje v novom trailery a fotkách

    Star Trek: Discovery míří na SkyShowtime

    Star Trek: Discovery míří na SkyShowtime

    Poznáme názvy všetkých epizód poslednej sezóny Discovery

    Poznáme názvy všetkých epizód poslednej sezóny Discovery

  • Knihy
  • Registrace
  • Přihlášení

Albert Balatka

Šéfredaktor

Editor in chief. And also... Editor knižní řady Star Trek v Česku, copywriter, redaktor a korektor beletrických i odborných děl. Multifandomista se speciální, až nezdravou, zálibou v kanadské televizní produkci. Fanoušek čehokoli kvalitně napsaného a do detailu propracovaného. Propagátor správného používání češtiny, manžel a otec, vášnivý fotograf přírody a milovník ticha a klidu.

  • Články autora
  • Spoluautorské články
  • Komentáře autora

Články autora

Akademie od teď na SkyShow s titulky i dabingem + české obsazení Star Trek: Starfleet Academy
Akademie od teď na SkyShow s titulky i dabingem + české obsazení
Bez prakticky jakékoli reklamy nebo upoutávek se na SkyShowtime, dle slibu z před čtrnácti dnů, dnes objevily první dvě epizody seriálu Strafleet Academy, česky jako Akademie Hvězdné flotily, a to s dabingem i s titulky v originálním znění. Nové epizody budou přibývat každý čtvrtek po jedné až do 2. dubna. O...
5. 2. 2026·2·156
Recenze Akademie HF 1.03 "Vitus Reflux" – Zdravé školní soupeření? Popisky a hodnocení SFA
Recenze Akademie HF 1.03 "Vitus Reflux" – Zdravé školní soupeření?
Vojenské akademii se moc nelíbí, že bude kampus v Sausalitu nově sdílet s Hvězdnou flotilou. Minimálně jejím studentům ne. A tak se galaktickým nováčkům rozhodnou vyhlásit tradiční... prankovací souboj. Jeden kanadský žertík za druhým šponuje už tak vyhrocenou atmosféru až k zápasu v calice přímo v aule...
3. 2. 2026·0·125
SkyShowtime už zase zdražuje. A filmy odcházejí... Svět Star Treku
SkyShowtime už zase zdražuje. A filmy odcházejí...
Streamovací služba SkyShowtime oznámila další zdražení – celkově už třetí za čtyři roky své existence. A to samozřejmě u všech tří svých programových balíčků. Standard s reklamou se zvedne o 40 Kč ze 159 Kč na baťovských 199. Standard bez reklam se zvedne rovněž o 40 Kč ze současných 219 na...
27. 1. 2026·0·191
Recenze Akademie HF 1.02 "Beta Test" – Když má diplomacie navrch Popisky a hodnocení SFA
Recenze Akademie HF 1.02 "Beta Test" – Když má diplomacie navrch
Odchod planet z Federace po Vyhoření bolel. Ztráta Betazedu byla jednou z těch citelných – na třicet dalších světů se schovalo za jeho "psionickou zeď" a oddělilo se od zbytku Galaxie. Jenže mladí Betazoidé už toho mají dost a chtějí být znovu součástí rozsáhlé civilizace. Do San Francisca přilétá delegace...
26. 1. 2026·0·146
Recenze Akademie HF 1.01 "Kids These Days" (Ta dnešní mládež) Popisky a hodnocení SFA
Recenze Akademie HF 1.01 "Kids These Days" (Ta dnešní mládež)
Malý Caleb Mir utíká ze zařízení Federace poté, co je jeho matka odsouzena za spolupráci s Nusem Brakou, pirátem z organizace Venali Ral, která vedla k usmrcení důstojníka Hvězdné Flotily. O patnáct let později, kdy už drsné podmínky po Vyhoření pominuly, se kapitánka Nahla Ake vrácí k Flotile, která nachází...
20. 1. 2026·0·359
Novinky: SkyShow datum premiéry a soundtrack k poslechu Star Trek: Starfleet Academy
Novinky: SkyShow datum premiéry a soundtrack k poslechu
Poslední dny se toho na nás sype kvanta, což je přesně ten stav, který milujeme :) Jako první tu máze oznámení streamera SkyShowtime, který Akademii Hvězdné flotily zařadí do nabídky 5. února s kompletní českou podporou, tedy s dabingem, i s titulky. Obsazení dabingu zatím neznáme, ale mělo by se jednat o...
19. 1. 2026·0·316
Exkluzivně: Známe názvy všech epizod 1. řady Akademie Star Trek: Starfleet Academy
Exkluzivně: Známe názvy všech epizod 1. řady Akademie
Jasně a stručně, tady jsou názvy jednotlivých epizod první řady Akademie Hvězdné flotily s neoficiálním odhadem překladu bez znalosti kontextu: 1.01 Kids These Days (Ty dnešní děti) 1.02 Beta Test (Beta test) 1.03 Vitus Reflux (Život pozpátku) 1.04 Vox in Excelso (Vysoký hlas) 1.05 Series Acclimation...
17. 1. 2026·0·207
Popisky a hodnocení epizod TOS – 2. řada: Hit & Miss Popisky a hodnocení TOS
Popisky a hodnocení epizod TOS – 2. řada: Hit & Miss
Druhá řada představuje změnu stylu směrem k zásadnějším epizodám pro univerzum Star Treku. Jsou tu Zefram Cochrane, velmi často Klingoni, představí se roztomilí a všežraví tribblové, vulkánská kultura, politické fungování Federace i zrcadlový vesmír. To jsou ty poctivé startrekové základy z betonu. Bohužel...
15. 1. 2026·0·239
Kate Mulgrew o novém seriálu s Janeway; stále ji štve zrušení Prodigy Budoucnost Star Treku
Kate Mulgrew o novém seriálu s Janeway; stále ji štve zrušení Prodigy
Jejím zatím posledním vystoupením ve světě Star Treku byla hlavní role v animovaném seriálu Star Trek: Prodigy, jenž byl loni zrušen a namísto Paramount+ odpremiéroval v USA na Netflixu. U nás je dostupný na SkyShowtime. V posledních letech se objevovaly spekulace o tom, že by se Mulgrew mohla vrátit k roli kapitánky...
14. 1. 2026·2·190
Starfleet Dreams – Nová music videa z jiného světa Svět Star Treku
Starfleet Dreams – Nová music videa z jiného světa
I pokud z duše nenávidíte AI, zastavte se na chvíli a dejte těmhle šanci. Proč? Protože jsme se evidentně dostali do bodu, kdy se s umělou inteligencí dá tvořit hodnotné dílo, které by jinak nikdy nevzniklo. I já byl skeptický a podíval se až na doporučení kamaráda. No a to, co jsem viděl, mi vyrazilo...
9. 1. 2026·0·173
Nový nostalgický trailer na Akademii s proslovy známých tváří Star Trek: Starfleet Academy
Nový nostalgický trailer na Akademii s proslovy známých tváří
Po teaseru a ukázce pro řekněme akčnější část publika, je tu nový trailer zaměřený spíše na trekkies. Jeho vyznění o je o poznání méně akční a spíše se snaží soustředit na obecné ideály Hvězdné flotily a na populární fráze z předchozích seriálu, které zde pronášejí jejich herečtí autoři....
7. 1. 2026·0·222
Tajemné nové světy mají svého McCoye a Sulua Star Trek: Strange New Worlds
Tajemné nové světy mají svého McCoye a Sulua
Seriál Strange New Worlds, který byl doslova před pár dny dotočen, neuhlídal jednu ze zásadních informací, a to sice kdo ztvární dvě zbývající hlavní postavy, které se v závěru, při předávání velení Jimu Kirkovi, musí objevit. Ale to nevadí, díky tomu máme malé startrekové Vánoce ;) Leonard H....
23. 12. 2025·2·343
Konec a zvonec – Tajemné nové světy mají dotočeno Star Trek: Strange New Worlds
Konec a zvonec – Tajemné nové světy mají dotočeno
V Torontu skončilo natáčení 5. řady Strange New Worlds a tím i celého seriálu. Celý týden dávaly herci na sociální sítě fotografie z jejich posledních dní na place. Jako první hlásila dotočení svých scén Christina Chong (La'an), jako poslední pak Anson Mount (Pike). Původní plánovaný počet sezón neznáme,...
22. 12. 2025·1·266
SkyShow je stále v červených – spustí nové kanály Svět Star Treku
SkyShow je stále v červených – spustí nové kanály
Ani letos si majitelé SkyShowtime neužijí vánoční pohodu. Streamingová služba je totiž už třetím rokem ztrátová. Tržby sice rostou, předhonila už leckterou jinou videotéku, ale doplácí na relativně malý trh –zhruba 2/3 Evropy. Asi nebude překvapením, že ji nad vodou drží hlavně Skandinávie, jakožto...
19. 12. 2025·0·211
Všechen původní Star Trek nadobro opouští Netflix Svět Star Treku
Všechen původní Star Trek nadobro opouští Netflix
Jednou to přijít muselo. Po patnácti letech (deseti v Evropě) Star Trek z let 1966-2005 končí na Netflixu a už se nevrátí. Pokud jste si navykli, že všechny oblíbené epizody Původní série, Animované série, Nové generace, Hlubokého vesmíru devět, Voyageru a Enterprise naleznete právě tam kdykoli je potřebujte...
11. 12. 2025·1·383
Stránka 1 / 25123...

Články, kde je autor spoluautorem

William Shatner se v 94 letech naplno opřel do nových projektů Svět Star Treku
William Shatner se v 94 letech naplno opřel do nových projektů
Legendárny predstaviteľ kapitána Kirka opäť vzbudil pozornosť fanúšikov Star Treku aj širokej verejnosti. Tentoraz však nejde o návrat v novom seriáli či filme, ale o netradičné a...
31. 1. 2026·0·157
Popisky a hodnocení epizod TOS – 1. řada: Klasika, která neomrzí Popisky a hodnocení TOS
Popisky a hodnocení epizod TOS – 1. řada: Klasika, která neomrzí
Jedním z velkých dluhů, který jsme už nespočetněkrát za dobu existence současné podoby StarTrek.CZ chtěli napravit, jsou popisky jednotlivých epizod všech sérií. Není to ale úkol...
16. 12. 2025·0·729
Válečný veterán James Doohan by oslavil 100. narozeniny Narozeniny
Válečný veterán James Doohan by oslavil 100. narozeniny
Tento týden, přesněji 3. března, by oslavil James Doohan své sté narozeniny. Myslíme si, že je stále třeba si připomínat, jakou všestrannou osobností byl. Zdaleka nešlo jen o...
4. 3. 2020·2·790
Avery Brooks slaví 70 (video) Narozeniny
Avery Brooks slaví 70 (video)
Právě dnes je to 70 let, co se narodil americký herec, režisér, zpěvák a pedagog Avery Franklin Brooks. Mezi jeho nejznámější role patří bezesporu kapitán Benjamin Sisko z Deep Space...
2. 10. 2018·0·259
Zajímavé fotografie #1 – výjevy „z placu“ Primeline
Zajímavé fotografie #1 – výjevy „z placu“
Výsledek natáčení je jasný – ať už epizoda či film, vždy vznikne ucelené dílo, jehož podobu si opakovaným shlédnutím vryjete do paměti. Málokdo si ale uvědomí, že se za...
14. 9. 2018·5·537

Komentáře autora

  • No jo, pravda, už v SG-1. Tak to je dobrý callback. Já byl zvyklý na Maryšku z Atlantis, tak jsem si zpětně myslel, že ho mluvil všude on 🙂

    — Akademie od teď na SkyShow s titulky i dabingem + české obsazení

  • Daedalic Entertainment je německé studio. Palec nahoru za matení Američanů 🙂

    — Detaily hry Star Trek: Voyager – Across the Unknown. Datum, platformy, videa

  • Já moc nevím, co by Janeway řešila. Tady se bavíme tak o roku 2407 a nejsem si jistý, ještě éru 24./25. století ještě nějak dojit. Mnohem radši bych viděl něco z toho prázdna před "Vyhořením": 26.-30. století. A Sisko se objevil na displeji na nějakém screenu z Akademie, takže třeba s jeho linkou počítají tam. Ostatně jsme se hned v pilotu podívali na... jednu známou planetu ;)

    — Kate Mulgrew o novém seriálu s Janeway; stále ji štve zrušení Prodigy

  • Dabing vzniká a bude k dispozici při únorové premiéře Akademie na SkyShowtime, bohužel přesné datum, ani podrobnosti o obsazení, zatím nejsou známy.

    — Kadeti se setkávají s Doktorem v zábavném klipu ze seriálu Star Trek: Starfleet Academy

  • Sulu se objevil v pilotní epizodě s Kirkem, ale je to tak, neseděl u kormidla. Ve "Where No Man Has Gone Before" je vědeckým důstojníkem ;)

    — Tajemné nové světy mají svého McCoye a Sulua

  • Souhlasím, je to škoda. Ve standardní posloupnosti zhruba 3 roky po sobě bychom teď vlastně Kelvin uzavírali 6. filmem a organicky by byl prostor pro "něco nového".

    — Prokletý Kelvin – “nový Paramount” zařízl přípravu čtyřky

  • Oddíl 31 byl omyl a je to jen povýšený televizní pilot seriálu :-) To už se podle mě opakovat nikdy nebude. Z těch všech projektů, co měly přijít, bych jednak rád viděl Abrams Treky 4-6 v podobné duchu jako se nesl Beyond, ideálně i pod taktovkou Justina Lina – ten člověk umí dělat akční jednohubky s duší. A potom ten s Cate Blanchet, co se měl točit v Austrálii a už jsem zapomněl pod jakým režisérem :-) Ale to mělo podle mě největší potenciál.

    — Paramount/Skydance oznámil nový film. Práce už začaly

  • Rozdíl mezi J. J. refitem a následně refitovanou ENT-A vnímám, ale ty lodě jsou si nesmírně podobné, takže je to vlastně jedno. Osobně bych byl radši, kdyby Kelvin tehdy pokračoval a dnes by měl za sebou už i šestý film, čímž by se uzavřel stejně organicky jako filmy s původní posádkou, ale žel nestalo se. Přijít teď se čtyřkou, která by jakože byla finální, je zcela zbytečné a kontraproduktivní. Podobně i Origin – to by bylo pouhou zajímavostí pro skalní fany, nedokážu si představit, že by to někoho oslnilo. Uvidíme s čím přijdou, osobně doufám v nějaké pokročilé 25. století, nebo 26. a 27. Tam je prostoru ještě dost. Popřípadě 33.+ a zkoumání dalších galaxií.

    — Paramount/Skydance oznámil nový film. Práce už začaly

  • Děkujeme 😉

    — Pojď se podílet na tvorbě nejlepšího webu v Česku ;)

  • Očividně mě z nějakého důvodu nemáš rád, i když nevím, kdo jsi. Na to máš plné právo. Ale sem to nepatří. Za podobný nesmyslný outburst přijde příště ban.

    — Prokletý Kelvin – “nový Paramount” zařízl přípravu čtyřky

  • Maxi, co tě vede k domněnce, že hovořím za všechny světové trekkies? :-) My v redakci cítíme frustraci a zklamání. My v redakci si taky myslíme, že je lepší nechávat pasivní agresivitu doma, když už existuje ;)

    — Prokletý Kelvin – “nový Paramount” zařízl přípravu čtyřky

  • Je to nový Star Trek - minimálně v tomhle ohledu to prostě je +. Osobně ale výběr toho zasazení vlastně taky moc nechápu. Kdyby Discovery S3-5 byl hit hit, tak jasně, ale nebyl. Ten seriál byl předčasně ukončen, takže co Paramount udělá? Daruje mu sequel :) Pokud se to udrží v intencích pětky Discovery, tak za mě asi dobrý, protože to už byl regulérní Star Trek bez problémů srovnatelný s Voyagerem třeba. Pokud to ale dopadne, jak to zatím vypadá (young adult drama), tak Proroci s námi :)

    — Zavítáme na Akademii dříve, než se čekalo?

  • Tak super! Ráno jsem ji tam ještě nenašel.

    — Khaaaaaan! Audiodramatizaci můžete poslouchat i v Česku

  • Ano. A pak tu máme ten roztomilý detail, že je film rozkročený v čase na ploše necelého jednoho století :-) Díky Rachel Garrett víme, že se to odehrává v 2330-ish. +- pár roků. No jo, ale na konci přiletí ten Asiat, co vypadal úplně stejně, když Žouržou opustila zrcadlový vesmír, a to bylo 2255 :-D

    — Michelle Yeoh o Oddílu 31: „Mohli jsme to udělat lépe“ [ankety]

  • Nevím to přesně, ale mám pocit, že teď už to v SAG-AFTRA mají ošetřené. Prostě máš smlouvu na 10 dílů a je vlastně jedno, co se tam děje. Vím, že s tím byl problém tehdy v Eurece, kde ze 4x21 museli udělat speciál mimo sezónu. Ale čachrovat se s tím dalo vždycky – třeba v Babylonu 5 měla Claudia Christian smlouvu "na 4. řadu" a dál prostě nechtěla, tak JMS řekl, že ty dva další filmy jsou 4. řada a musela tam účinkovat :-)

    — Comic-Con SD: Bábky, Khan a návraty známych tvárí [anketa]

  • Obsazení Lower Děcka je taky hotové, doufám, že použijí to.

    — Peklo zamrzlo. Picard i Lower Decks jsou na SkyShowtime

  • Jop, souhlas, to by bylo skvělé!

    — Nový dabing filmů: Odkoukal to vlastně někdo? [ankety]

  • Neznám tě, ale asi budeš stát za to 🙂 Nestyď se, klidně mi zaargumentuj - co je špatně na kroužku v jůeses?

    — Nový dabing filmů: Odkoukal to vlastně někdo? [ankety]

  • Oficiální datum premiéry je 17. července a bylo oznámeno včera. Linkovaný článek výše pouze odhadoval.

    — Třetí Tajemné nové světy “už” v červenci

  • Děkujme :-) Teď bylo složitější období, ale snad se už do toho zase opřeme na plno ;)

    — Překvapení: Série “Khan” míří do postprodukce

  • No jo, je to tak :-) Dobrý postřeh. Teď už to opravovat nebudu, ale příště klidně rovnou konkrétně upozornit, uvítám to vždy raději než „no mně se tam něco nelíbí, ale zůstanu enigmatický“ ;) Jinak mám na kontě zhruba 80 redigovaných knih, aktuálně třeba dělám druhou Helikonii, ale toto je zkrátka psaní pro radost bez odměny. Prolétnu to po sobě zpravidla jen jednou a hurá s tím ven. Třeba nás jednou Paramount začne platit (nezačne), ale do té doby holt jedeme domácí punk a klidně opravujte v komentářích ;) Nebo mi napište mail a můžete klidně psát články i vy. Já budu jedině pro :-)

    — Recenze filmu Oddíl 31 – od TV k filmu… a zase zpátky

  • Reset hvězdného data neproběhl "on nuly". 1292.4 jen náhodně sedí do roku 2324 podle německého on-line počítadla z 2002. Stačí se podívat na první dvě řady Discovery, nebo Tajemných nových světů, co spáchaly s hvězdnými daty. Tohle je třeba posloupnost SNW 1x02-1x09: 2912.4, 1224.3, 3173.3, 2341.4, 1943.7, 1997.9, 2341.6, 2510.6. Je to zkrátka něco, co zní dobře z deníku, ale o čem tvůrci prequelů vůbec nepřemýšlejí.

    — Recenze filmu Oddíl 31 – od TV k filmu… a zase zpátky

  • Nestyďte se a uvěďte příklady ;)

    — Recenze filmu Oddíl 31 – od TV k filmu… a zase zpátky

  • A to jsme se dnes ještě dozvěděl, že to zase ještě posunuli :-) Každopádně ano, tento film má potenciál případný další Star Trek zazdít.

    — Evropská premiéra Oddílu 31 se opozdí [update]

  • Ano, moderní Star Trek měl obrovskou příležitost svázat volné konce, ale nejenže toho nevyužil, ale naopak ještě přidal nové. Bez ohledu na to, jakých subjektivních kvalit, nebo nekvalit, Picard dosáhnul, toto je škoda.

    — Terry Matalas o chýbajúcich hercích v Picardovi a o Enterprise-E

  • Nový dabing se objevil už i u 1x21, takže se obávám, že to vezmou šmahem všechno.

    — Nový dabing Nové generace – je to… jiné

  • Terminologii, jako u všech dabingů SkyShowtime, hlídá Martin Andryzek, který dodržuje termíny shromážděné na warp.cz. Zda bude mít dabing pouze 5 epizod, nebo později nahradí ten od ČT, nevíme.

    — Nový dabing Nové generace – je to… jiné

  • Já nepsal vůči prime verzu, já psal vůči TOSce ;) V TOSce jsou Eugenické války datované 1992-1996, v SNW a Picardovi jde o součást konfliktů vedoucích ke 3. světové válce, tedy někdy mezi lety 2035-45. Memory Alpha už pak vyloženě tvrdí, že jde pozměněnou linii: https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Eugenics_Wars

    — Paramount i Disney utlumují výrobu. Opakuje se historie?

  • Ano, to je přesně to, co bude za několik dní ještě rozebírat. Oddíl 31 z nového teaseru připomíná spíš Rebel Moon, nebo jiné generické sci-fi od Netflixu, ale Star Trek v tom nevidím ani přes velké růžové brýle. Je to takový ten klasický korporátní "trik" cílit za každou cenu na mainstream, ale to je podle tady chyba, protože pokud je něčeho nadbytek (přesycení), je to právě tento styl. Ostatní uvidím až uvidím.

    — Novinkový súhrn za posledný mesiac a Comic-Con ’24

  • Já opravdu nejsem veřejná služba, takže si tón zvolím, jaký chci ;) Ale pojďme k otázkám... Čtyřka ještě nemá dabing? OK, tak pak tedy "filmy I-XIII, 12 z toho s dabingem" :-) U toho Netflixu je důležitý kontext: "Navzdory populárnímu přesvědčení není nikde psáno, ani zaručeno, že Paramount+ nabízí kompletně všechen Star Trek a je tedy velká škoda, že ho nemáme. Nenabízí. Pro druhou sezónu Prodigy musíte na Netflix" ... jinými slovy: Tam, kde je Paramount+, nesvítí slunce o nic jasněji, a i v USA musíte pro jiné Star Treky jinam, jako je tomu u Prodigy, který je v USA na Netflixu. U nás bude druhá řada v blíže neurčeném termínu na SkyShowtime. Ano, fyzická média jsou řešení, pokud nepotřebujete českou podporu.

    — Co je SkyShowtime a proč na něm není všechen Star Trek

  • To by sice bylo řešení, ale pak by to už ani neodebírali, protože minimálně tobě by ta licence jela :) Takhle, je to spekulace. Oni prostě nekomunikují a svoje záměry nikomu nesdělují, ale je to zhruba to jediné, co dává smysl a má precedent u jiných poskytovatelů.

    — Co je SkyShowtime a proč na něm není všechen Star Trek

  • Osvícený komentář. Poučíš mě tedy? Evidentně si myslíš, že toho víš než já, tak do toho...

    — Co je SkyShowtime a proč na něm není všechen Star Trek

  • To s tím nijak nesouvisí. Přes obecné přesvědčení není SkyShowtime dcerou Paramountu. O SkyShowtime a vysvětlení mizení a zjevování se různých seriálů a filmů bude jiný článek.

    — Co se to s tím Star Trekem vlastně (ne)děje?

  • Jo, "nový nepřítel celé Federace"? To už prostě není cool. Končila tak S1 Prodigy, S3 Picarda, každá řada Disca kromě trojky. Teď Gorni v SNW. Je to vlastně už strašně ohrané. Na druhou stranu tyhle ofiko výkřiky rády zveličují, tak můžeme doufat :-D

    — Oficiální synopse a první obsazení seriálu o Akademii

  • To je něco, co mi nějak vůbec nesedí. Země je zpátky ve Federaci, byli se podívat i u stromečku, ale samotná Akademie je nyní zdá se ve vesmíru. Ale vlastně by se měla/mohla vrátit na své místo. Nevím, je to zmatené, uvidíme.

    — Oficiální synopse a první obsazení seriálu o Akademii

  • Tak zrovna Abrams je alternativní realita sama o sobě, tam by stačilo pokračovat. Ale jinak ano, nemají odvahu na nic. Vypovídá to něco jak o vedení, tak o finančním stavu studia.

    — Noah Hawley prozradil, o čem by byl jeho Star Trek. Budete hodně zklamaní

  • Děkuji. Toho úsilí se za tím skrývá opravdu hodně – od celého týmu. Máme za sebou mnoho nocí spáleného petroleje, které nám nikdo nevrátí, ale výsledek – ty knihy – ten tu už zůstane. A z toho mám radost. Akorát jsem čekal, že Star Trek sejde na úbytě nějakou přirozenou cestou, jinými slovy, že se přestane prodávat. Že Paramount nebude chtít peníze, mě nenapadlo :)

    — Česká knižní řada Star Trek končí

  • To by bylo skvělé!

    — Nový film bude zkoumat raná léta Hvězdné flotily

  • Pokud se něco objeví na Paramount+ okamžitě, nemusíme spekulovat o přechodném období. Těch souvztahů tam bude povícero.

    — Kde jsou Lower Decks?! V Česku nikde, “děkujeme”

  • Pokud do ledna doplní veškerý původní Star Trek, odpovídalo by pak nasazení celé Discovery +- na premiéru 5. řady. Ale nedělal bych si iluze. O Disco už SkyShow dříve usilovala a s ViacomCBS se nedomluvili.

    — SkyShowtime to rozjíždí! Dabingy, kompletace, remastery

  • Johny, pokud by se někdy měl opakovat takto urážlivý příspěvek, dostaneš IP ban. Tento tvůj post zmizí za 7 dní. Říkám to s největší možnou mírou asertivity. A ne, Johny, nepatříš mezi tolerantní lidi. Ani vzdáleně. Nemusíš si to nalhávat. Vlastně vůbec nechápu, proč tě s takovýmhle přístupem zajímá zrovna Star Trek.

    — O původu Mary Sue aneb Když se Trekkies činí

  • "Bohužel, info o tom, zda budou mít Podivné nové světy .... jakoukoli českou podporu už v den premiéry, nedorazilo." Jak jednoznacneji bych mel to mel napsat? :-)

    — 2. řada Tajemných nových světů se blíží. Víme, jak poběží v Česku

  • Já nechci být zlý, ale ten článek má pár vět. A v nich to je ;)

    — 2. řada Tajemných nových světů se blíží. Víme, jak poběží v Česku

  • Jo, za Data bez Data a [Žán-Lika], který se bohužel propsal následně i do 6. a 7. řady TNG, by Erell zasloužil, o tom žádná. Ale hereckými výkony je jeden z nejlepších, ne-li ten úplně nejlepší.

    — SkyShowtime přidává další Star Treky

  • Krásný den, Milane, Amazon si na Picarda a Lower Decks zajistil exkluzivní licenci a má právo vydávat ho za svou vlastní tvorbu pod heslem: "Amazon Original". Uvidíme, jak to bude s koncem seriálu. Doba, po kterou vydrží na Amazonu po skončení třetí řady, předznamená, jak dlouho bude tenhle gigant držet Lower Decks. Ale to je bohužel jediný relevantní ukazatel, který známe.

    — Dabing SNW je venku. SkyShowtime slaví Den prvního kontaktu

  • My se zname? :-)

    — Po 33 letech od původního plánu vznikne seriál o Akademii

  • Tak ono to bude (téměř s jistotou) z 32. století, takže Tilly tam bude moct být i bez cesty časem ;)

    — Po 33 letech od původního plánu vznikne seriál o Akademii

  • Tak zase věřím, že Paramount+ má dobrou metodiku sledovanosti a nevytvářeli by něco, na čem prodělají. Jinými slovy to taky znamená, že Discovery je sledovanější, než si třeba myslíme ;)

    — Po 33 letech od původního plánu vznikne seriál o Akademii

  • Popravdě bych už chtěl seriál o novém Titanu :-) Ty postavy mě baví výrazně víc než aktuálně Riker. Poznat to bylo už v Lower Decks – nemělo to ten náboj, jaký jsem očekával, a to tam byla i Christine Vale ;)

    — Kurtzman: Chystáme seriály, minisérie i TV filmy. Sekce 31 žije…

  • Vskutku, ale to přecijen byli mniši.

    — Nečekané propojení 3. řady Picarda a filmu z roku 1979

  • Dokud to bude na Amazonu, je dabing vysoce nepravděpodobný. Na druhou stranu bude Picard končit, takže je relativně vysoká šance na jeho nákup nějakou televizí.

    — Letošek bude v Česku patřit Tajemným novým světům…

  • Nemůžu konkrétně, ale není třeba se strachovat ;)

    — Letošek bude v Česku patřit Tajemným novým světům…

  • Nevím, co k tomu říct :-) Ano, jasně, tenhle článek je souhrn novinek – některé jsou staré týden, některé pár hodin. Co má být?

    — Picard už v pátek – tady je všechno, co chcete vědět [galerie]

  • Na ně si občas vzpomenu, ale teď zrovna ne, pravda. Ono je to těžké, když byli vyloženě epizodní. Zajímavé, že se k nim nikdy nevrátili, potenciál byl veliký...

    — Chystá se nový seriál?

  • Dax určitě, však všichni víme, jak měl McCoy šikovné ruce ;) Guinan by však toho času měla být zpět na El Aurelu a Tuvok je zatím příliš mladý. Jinak ano, návrat Averyho Brookse vyhlížím 23 let :-)

    — Existuje postava, která by měla mít v SNW minimálně cameo

  • No je to spíš špatná zpráva pro trekkies, než běžné streamery, pro které bude nabídka produkce asi sedmi různých společností i tak bohatá. Jde o to, že Česko má obecně smůlu na velké "space" seriály – Babylon 5 má HBO, Stargate potom Amazon a oboje je na našem trhu nedostupné. Uvidíme jak to bude s Battlestar právě zde na SkyShowtime a zda se vůbec rozhodnou i pro jakýkoli původní Star Trek. Bohužel to vidíme i v knihách – pro současné vedení společnosti jsme nezajímavý trh :-/

    — Na SkyShowtime bude ‘nějaký’ Star Trek. Ne všechen

  • Martine, díky za dotaz. V edičním plánu Laseru jsou pro sezónu léto 22 až léto 23 čtyři chystané tituly: https://www.laser-books.cz/edicni-plan/ ; konkrétně na straně 20 ;) A edice Star Trek jede kontinuálně od roku 1999, pouze se v období let '17 a '18 dočasně přesunula do Brokilonu, takže tomu "zase" nerozumím :-) Hezký den.

    — TNG herci o 3. rade Picarda a ďalšom vlastnom filme. Vznikne?

  • Slovenčina není hatmatilka, ale krásný jazyk. Zároveň je to pro Čechy tzv. jazyk srozumitelný, jako třeba norština pro Švédy, atp. No a jelikož je náš nejmilovanější redaktor Slovák, tak tu čtete slovensky ;) 2. řada Picarda skončila pro mě osobně někde v průměru, ale celkově je jakékoli hodnocení subjektivní :)

    — Star Trek Deň 2022, online textový prenos

  • Nechápeme otázku. Zkuste to ještě jednou. Nějak... v souvislostech. Díky.

    — Analýza prekvapivého traileru na finále SNW – snímok po snímku

  • Základní jsou tyhle 4 části: Kruh se uzavírá, Nehodni, Děti bouře a Nekonečný příliv. Není to tak, že by něco končilo cliffhangerem, to určitě ne. Pokud se Přílivu bude dařit dobře, můžeme se pustit dál, do další etapy ;)

    — Novinka – Román “Nekonečný příliv” završuje cestu kvadrantem Delta

  • Tak tak, 1994 :)

    — Tajomné nové svety pohľadom milovníka TOSky

  • To je hodně cynický pohled.

    — Pri Star Wars majú aféru. A Anson Mount (Pike) reaguje…

  • A když vám je přímo Moses Ingram explicitně ukáže, bude to dostatečný důkaz? :-) Seriózní redakce informují, ale nešíří. Věřím, že nějaké bulvární je ale otiskly.

    — Pri Star Wars majú aféru. A Anson Mount (Pike) reaguje…

  • A pokud není dobrá herečka, barva její pleti překážet může? Nebo jste to myslel jinak a lépe? :-)

    — Pri Star Wars majú aféru. A Anson Mount (Pike) reaguje…

  • V zásadě ano. Byla to strategie, co se ověřila během první velké války s Romulany, kde nebyl důležitý počet lodí třídy NX, ale kolik byli narychlo schopní sestavit Daedalů. A později se to ještě vyhnalo do extrému – taková třída Galaxy byla důsledkem dlouhotrvajícícho míru sice silná, ale v podstatě šlo o létající hotel na přesun kolonistů :-) Středně těžké a těžké křižníky zažily svůj rozmach až během a po válce s Dominionem: Prometheus, Odyssey, Vesta, Inquiry...

    — Koľko lodí slúžilo vo Hviezdnej flotile v jednotlivých časových obdobiach?

  • Podle čeho tak soudíš? Já vidím lehounký rozpor ve tvaru nosníků gondol, ale jinak...?

    — Třída Odyssey zavítá na obrazovku. Bude to ikonická loď s písmenem F?

  • Přesně. Stargazer je back-door pilot minimálně ve fázi konceptu. Takovéhle kulisy nejsou levné a rozhodně nejsou financovatelné z budgetu jedné epizody nebo i řady. Vlastně by i trojka Picarda byla na něco takového málo. A jak pokračovat, když Piky odejde? Vším známým, ale jinak a od 1x01. Viz Narcos ;)

    — Jeri Ryan prozradila dojmy o zásadním momentu pro Sedmou z devíti [rozhovor]

  • Trojka Picarda je oficiálně poslední. Oficiálně znamená najisto ;) Angažmá Picarda bude ale dál možná v "exit strategy" seriálu Stargazer; který zatím není potvrzený, ale IMO brzy bude.

    — Jeri Ryan prozradila dojmy o zásadním momentu pro Sedmou z devíti [rozhovor]

  • No vida, díky! ;)

    — Star Trek: Prodigy umí česky a dobře… [video]

  • Výkon Sonequy je něco, co prostě nechápu :-) Navíc za to dostává i ceny, takže třeba je problém v nás, nevím :-) Každopádně progrese ke Star Treku neodmyslitelně patří.

    — Konečně pořádný Star Trek? Zhodnocení čtvrté série Discovery

  • Nesmysl agitačka? :-) Care to elaborate?

    — Konečně pořádný Star Trek? Zhodnocení čtvrté série Discovery

  • Podle fotky se zlatými modely je tohle už třetí Stargazer, čili i 2893 měl mít nižší číslo a A. Vlastně totéž platí pro Excelsior. Zřejmě je tenhle postup vyhrazený jen některým specialitkám ;)

    — Prehľad všetkých lodí Flotily, ktoré sa objavili v pilotnom dieli 2. sezóny Picarda

  • To je otázka za několik milionů dolarů :-) Já asi nemám nic proti tomu, aby si to vypadalo po svém, ale v tom případě to není director's edition, ale someone's edition. Director's by měla vypadat tip-tip stejně jako 2001 DVD. A to tahle právě nevypadá.

    — TMP 4K: Sen o “dokonalé edici” prvního filmu se zřejmě rozplývá…

  • Ano, určitě, má tam i stejný klobouk jako v Hell on Wheels ;) Jsou to radosti, tyhle skryté drahokamy :-)

    — Hranice už čeká – co zobrazuje úchvatný poster k Tajemným novým světům a trocha historie

  • Já nevím, mně takovýhle komentář bez nějakého alespoň osvětlení čím je to to, co myslíte, přijde zbytečný.

    — Galerie lodí, obrázků a obrazů začátku 2. řady Picarda – rozbor a návaznosti

  • Ano, netflixovský přístup pustit to najednou má něco do sebe.

    — Nový trailer na Picarda konečně ukazuje staré známé

  • Jo, to já už vím, že se nepřesvědčíme, ale fakt jednoduše je, že se Discovery vyplácí. To je celé – nic dalšího v tom netřeba hledat. Hodnocení Star Treku mainstreamem, ať už kdekoli, bude vždycky úplně mimo. V těhle končinách dopadá standardně špatně třeba DS9 nebo Enterprise. Podívám-li se na trekkies.cz, hodnocení jsou tam kolem 90 %. Taky potřeba rozlišovat mezi lidmi, co to sundají, protože je to podle nich "woke sjw sračka", a kterým se to nelíbí z nějakých normálních důvodů. No a ad Expanze... :-) Chcete show, kde se mlátí lidi mezi sebou a z politických důvodů na sebe shazují asteroidy? Pak je tu Expanze. Ale očekávat tohle v Treku je pomýlené.

    — Čo nás na seriálovom a hernom poli čaká v roku 2022…

  • Technicky vzato není objednaná, ale pouze technicky. Její výroba je jasná na 99,5 % :-) Už vlastně jenom tím, že Kurtzman dostal carte blanche ohledně Trekových projektů; podobně jako Kevin Faige u Marvelů. V Česku to na první dobrou patrné není, ale je to úspěšný seriál, kvůli kterému trekkies přešli na Paramount+ a stejně tak v Evropě dorazí na SkyShowtime. Zároveň je to seriál oceňovaný – pravidelně vyhrává Saturny a jiné. Z obchodního hlediska neexistuje důvod jej zrušit.

    — Čo nás na seriálovom a hernom poli čaká v roku 2022…

  • Ne ne, to není ta distorze, kterou myslíte. Tady to prostě vytvořili tmavé. Dobře to bude vidět na Pátrání po Spockovi, které je zase malinko přesvětlené ;) A jinak mějte trochu důvěry – neděláme recenzi na něco, co bychom neuměli zobrazit :-)

    — Star Trek II v UHD, verze 2021 – připravte si ovladač a žluté brýle

  • Ty romány jsou dobré a netřeba je zahazovat jen kvůli změně timeline. Navíc Coda je trošku komplikovanější, než se na první pohled zdá ;)

    — Novinka: Oficiální román k seriálu Picard a řadě Titan, Temný závoj

  • To, cos teď vytkl Discovery, je pro mě přesně to, co jsem vždy vytýkal Voyageru :) To je fakt osobní vkus, netřeba v tom hledat objektivní pravdy. Co je to progresivní agitka? Že tam jsou Adira a Gary? Ale no tak. Agitace by byla, kdyby křičeli "i ty máš šanci být jako my", a to tam opravdu není ;)

    — Analýza Discovery S4 – O co tam jde a jaké to je…

  • Rádo se stalo ;)

    — Analýza Discovery S4 – O co tam jde a jaké to je…

  • A díváš se na to vlastně teda... proč vlastně? :-) Ten seriál je současný, moderní, není to TNG a ani nikdy nemělo být.

    — Analýza Discovery S4 – O co tam jde a jaké to je…

  • Podle mě vzali pre-viz a rychle něco zbastili na konkrétní datum. Výsledek bude podle mě vypadat jinak.

    — Prvá akčná hra po deviatich rokoch – multiplatformná Star Trek: Resurgence

  • Touché! :-D

    — Sedmatřicátníci aneb Ayalův velký výsadek

  • Ten Voyager od Revellu jsem měl :-) Nedoléhal mi vzadu trup u hangáru, takový ten protažený zobáček u vrat. Ale bylo to asi rukama, přecijen šlo o můj vůbec první model. No a pak jsem měl ještě DS9 od ERTL, který jsem si přivezl z Itálie, a ten měl i malinké runaboutky určitě ne větší než jeden cm. Zajímavé je, že teď už oba modely nemám a ani si nepamatuju, co se s nimi během bouřlivých studijních let stalo :) C'est la vie...

    — Staviame model raketoplánu Galileo 7

  • To už je věcí osobního vkusu ;) Za mě je každá řada Discovery lepší, takže se doufám i dál ponese v tomto trendu. Vánoční Picard vychází 9. prosince, a co se nejlepší aktuální SF týče, tak tam mám určitě Nadaci. V 5. řadě Expanze mě ke konci Inarosova linka už hodně nebavila a museli to zachraňovat Amos s Clarrisou.

    — ŠOK! Divoký rozchod Paramountu s Netflixem. Co to znamená pro Evropu?

  • Mno, měl bych k tomu několik věcí... Předně, kdy jste naposledy napsal něco pozitivního? :-) No a k věci... Jedna věc je o něčem mluvit, druhá 24 hodin před premiérou oznámit, že mezinárodní premiéra nebude a nemají záložní plán. Ta komunikace z jejich strany selhala až neskutečně epicky.

    — ŠOK! Divoký rozchod Paramountu s Netflixem. Co to znamená pro Evropu?

  • No jo, ale SNW bude mít jiné uniformy :-) To, co má Pike v obrázku je sice podobné té z Discovery, ale je docela jiná – nemá límeček, je do "V" a není tak vypasovaná.

    — Novemberový súhrn zo sveta Star Treku [short news]

  • A viděl jste Spider-Mana Into the Spider-Verse nebo nového Zaklínače Vlčí sen? Jestli to chtějí pojmout v podobných intencích, tak sem s tim! :-)

    — Nový šéf potvrdzuje plány na viacero Star Trek filmov vrátane animovaného

  • Zdravím, zašlete mi prosím na albert.balatka@startrekknihy.cz, kde na prvních třech stranách vidíte chyby. Teď jsem si to znovu prošel a nic jsem nezaznamenal. Díky!

    — Nejsložitější a nejkrásnější kniha edice: 8. září vychází Ex Machina [ukázka]

  • Nevím nevím jestli by Tom Hardy dokázal i po dvou dekádách hrát mladšího Picarda.

    — Jesenné novinky vo svete Star Treku [short news; aktualizováno]

  • No ale hrál mladého Charlese Xaviera a je trekkie. On by si nějakou roli v Treku zasloužil, když už ne Pikyho. Naposledy takhle vehementně prosila Whoopi Goldberg a vyslyšeli ji :-)

    — Jesenné novinky vo svete Star Treku [short news; aktualizováno]

  • Takže je podle vás lepší nechat opuštěné děti v dětských domovech a skupině lidí upírat práva, protože jim podle vás příroda "způsobila defekt". To je nejen zpátečnické, ale taky pěkně hnusné. Tím za sebe končím toto vlákno.

    — LGBT+ reprezentace ve Star Treku

  • Když LGBT+ získají rovná práva, tak tradiční heterosexuálové přestanou plodit a mít rodiny, nebo co? Vždyť tu nikdo nebojuje o něco na úkor existujícího.

    — LGBT+ reprezentace ve Star Treku

  • Aha, vy jste jeden z těch, co žijí v dogmatickém bludu, že jiná orientace či sexualita je trend :-) Není. Oboje je určeno biologicky už během těhotenství. Náprava středověku je samozřejmě nutnost a usilovně na tom pracuje posledních 10 generací. Já jen nechápu, proč sledujete Star Trek, ve kterém je vykreslena utopistická budoucnost, kde je vše věcí volby. Včetně tedy změny pohlaví, kterou doktor Bashir provedl prakticky ambulantně ;)

    — LGBT+ reprezentace ve Star Treku

  • Dvě, děkuji za optání :-D Ne-heterosexuální vztahy a vazby jsou samozřejmě přírodní záležitostí a dějí se u každého druhu na planetě odnepaměti. Že je to "špatně" nám vnucují náboženství posledních 2000 let, předtím to nikdo moc nehrotil – viz starověké Řecko. Manželství je právní úprava soužití páru. Biologičtí rodiče v něm vůbec žít nemusí a jestli je člověk dobrý rodič, nebo ne, rozhodně neurčuje orientace nebo sexualita. Viz třeba zde: https://www.instagram.com/dvatatove/ . Problém je čistě v právní úpravě, která nejen nedovoluje osvojení dětí, ale zároveň odebírá dítě v případě úmrtí bilogického rodiče – partner na něj nemá právo, přestože ho XY let vychovává. Pak tam jsou samozřejmě i podružnosti typu dědění, ale nejhorší je ta nesystémová strašnost ohledně dětí, která uvrhá do deprese mnoho a mnoho lidí, včetně právě těch dětí. Příšernou právní úpravu máme v případě změn pohlaví, kde jsme mezi posledními pěti zeměmi na světě, že přeměna znamená automatickou sterilizaci. Všechno toto je potřeba změnit. Takže dokud nebude platit, že člověk je člověk, tak zatněte zuby – bude se na to upozorňovat ;)

    — LGBT+ reprezentace ve Star Treku

  • Je těžké se zastávat Bermana, který byl dosazen studiem coby cenzor/vykonavatel vůle předsednictva ;) Že tuhle svou prvotní roli později trošku přerostl mu slouží ke cti, ale TNG éra je o řád sterilnější právě díky němu.

    — LGBT+ reprezentace ve Star Treku

  • Největší problém s LGBT+ má samozřejmě většinová společnost, která jim dodnes nebyla schopna přiznat rovná práva. A Star Trek byl, je a doufejme i nadále bude sociálním zrcadlem.

    — LGBT+ reprezentace ve Star Treku

  • ♥

    — LGBT+ reprezentace ve Star Treku

  • A stunning job! Děkuji převelice ;)

    — Star Trek Den 2021: všechny informace skladem [aktualizováno]

  • A četl jste? (No my víme, že ne ;) )

    — Novinka! Vychází startrekový dárek k 55. výročí – román Ex Machina

  • Takové knihy skutečně existují, ale zda by se v Česku uživili, to je otázka na širší průzkum. Ostatně totéž platí pro zrcadlový vesmír, DS9, nebo "what if...".

    — Novinka! Vychází startrekový dárek k 55. výročí – román Ex Machina

  • O tom, že měl převzít Excelsior už ve dvojce, jsem nevěděl ani já :-D Dobrý! Ukazuje to, jak krásně propojený ty původní filmy byly. Snad se něco takového podaří zopakovat.

    — Kdo je George Takei a proč se odmítl vrátit v Generacích (1/2)

  • Ale no tak... :-)

    — Nejsložitější a nejkrásnější kniha edice: 8. září vychází Ex Machina [ukázka]

  • To bude trochu omyl... 4 řady byly jasné. Pak přišlo podivné období, kdy se nevědělo, jestli bude 5., až se na konec řeklo, že nebude. No a přišla TNT a 5. řada dostala zelenou. Čili proto je základní příběh ukončen v S4 a pětka je o něčem jiném. Na druhou stranu posledních asi 10 dílů S5 je zhruba to nejlepší, co kdy pro televizi vzniklo, čili za mě to dopadlo skvěle ;)

    — Když je odečtete, tak je lepší o čtyři: DS9 vs. Babylon 5

  • Díky za doplnění ;)

    — Retro: Recenzia hry Star Trek Klingon Academy

  • Čestná výjimka je Nejzazší hranice, která na DVD vypadá otřesně., jinak ale ano, DVD dostala úplně jiný level péče, než následné i na pohled nevzhledné vydání na BD.

    — Co je potřeba, aby Motion Picture dopadl ve 4K tak, jak chceme

  • No naopak :) Poukazoval jsem na to, že právě Společenstvo Prstenu dopadlo velmi podobně jako Khan – Na BD je obě modré, ve 4K ztmavené a odbarvené. Jeden fanoušek v Rusku si dal u HD Společenstva tu práci, že to kompletně nabarvil podle DVD scénu po scéně. U Khana zatím nic :-)

    — Co je potřeba, aby Motion Picture dopadl ve 4K tak, jak chceme

  • Horizon, pokud si dobře pamatuju, má původní scénář a zároveň ničemu v kontinuitě nevadí. Sám ho vnímám jako pěkný doplněk seriálu.

    — Plán na 5. řadu Enterprise obsahoval mnohem víc než Shrana v posádce…

  • Nelze než souhlasit :-) Závěr seriálu je pro mě také Demons/Terra Prime. 4x22 je takový nahořklý bonbónek bez kterého by se svět nezbořil, ale má to pěkný konec – to zas ne, že ne ;) Na druhou stranu Romulanské války vyšly česky v knihách, a to je to pravé zakončení seriálu. Minisérce bych se ale určitě nebránil – ENT si ji zaslouží. Konec konců Archerova posádka měla být ta, kdo vystřídá TNG ve filmech ;)

    — Toto jsou cesty…

  • Novinky to rozhodně jsou. Možná pro vás ne, ale pak víte něco, co my ne a pojďte pro nás psát ;) A jak uvádíme výše, existovalo to nanejvýš v rovině drbu, potvrzené nebylo nic.

    — Q: „Točíme teď i 3. řadu.“

  • Ono se po každé řadě říká, že už to Netflix nebude dělat, ale já popravdě nevím, kde se to bere, protože každá další řada pak na Netflixu je :-)

    — Žně! Trailery, teasery a info na PIC, DSC, LD, PRO a dokument o Uhuře

  • Za mě vypadají docela dobře, ale chybí jim pásek. Kabátové uniformy musí mít pásek. Oficiální zdůvodnění zní, že šedá byla fajn na stanici, ale na Discu jim to splývalo s některými materiály pozadí. Podle mě teda ty nové modré splývají taky, ale tak co už – co sezóna, to nová uniforma. Někdo tomu Voyageru musel vytvořit protipól ;)

    — Žně! Trailery, teasery a info na PIC, DSC, LD, PRO a dokument o Uhuře

  • Chápu, takhle se já těším na Tajemné nové světy! :-)

    — Žně! Trailery, teasery a info na PIC, DSC, LD, PRO a dokument o Uhuře

  • Dobrý postřeh! To jsem si vůbec nevšim :) Pro jejich absenci není reálný důvod, ale na druhou stranu tahle produkce ráda dodělává hodnosti a uniformy na poslední chvíli ;)

    — Žně! Trailery, teasery a info na PIC, DSC, LD, PRO a dokument o Uhuře

  • To zatím stále nemohu prozradit, ale snad se ta chvíle už blíží! Jsou všechny výrazně spojeny s letošním 55. výročím ;)

    — Typhonský pakt pokračuje… Tentokráte s posádkou lodi Titan kapitána Rikera

  • Protože S3 Disco dopadla dle váš špatně, nebo to myslíte tak, že bude působit televizně?

    — Nick Meyer a Kalinda Vasquez něco pečou aneb udělejte si přehled ve filmovém Star Treku

  • Kapitán, kterého všichni milují + kapitán, který jím dlouho nebyl + kapitán nejkapitánovatější + kapitánka. Takhle stačí? :-)

    — Prodigy se představuje a budoucnost Star Treku nejen na Paramount+

  • Plán samozřejmě je, ale se zveřejněním stále čekáme na protistranu. CBS se slučovala s Viacomem, tudíž všechno trvá tak trojnásobně delší dobu :-/

    — Prodigy se představuje a budoucnost Star Treku nejen na Paramount+

  • Archer byl skvělej, o tom vůbec žádná ;)

    — Vrátí se Scott Bakula zpět jako kapitán Archer?

  • Romulanské války přišli bezprostředně po seriálu, tj. 2156 - 2160 – to TOSka jasně datuje, čili ty to nebudou. Alespoň je ale máme v knihách. A skvělých knihách! ;)

    — Vrátí se Scott Bakula zpět jako kapitán Archer?

  • To já moc ne :) Určitě ne jako admirál v aktivní službě. SNW se budou odehrávat 2259/60 a Archer se narodil 2112. Ale vymyslet se dá cokoli, to je fakt – třeba ho Daniels šoupnul někde v průběhu o 60 let dopředu s dovětkem „hups“ :-)

    — Vrátí se Scott Bakula zpět jako kapitán Archer?

  • ... a samozřejmě Disco, které nenavazuje na nic ;)

    — Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější…

  • Laris a Zhabana zmiňuje komiks Picard: Countdown. Ten jsme už vzhledem k platformě nemohli vydat, ale jsou tam ;) Pokud nechcete moc postav a lineární děj, tak doporučím novogenerační Smrt v zimě. A pokud se bude líbit, tak potom sérii Titan.

    — Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější…

  • Co si budem povídat, ono napsat charaktery podle (mnohdy ani ne) jedné A4 jejich základních vlastností je trochu problém. Navíc ten prequel asi mnohkráte připomínkovalo mnoho lidí, z toho je pak spisovatel taky nervózní. Třeba její "Cardassia: The Never-Ending Sacrifice" je vyloženě klenot!

    — Star Trek: Discovery: Wonderlands – První rok ve 32. století

  • Jo, Una píše fajne :) Ale když se rozhlédnu kolem, evidentně to nesedne každému...

    — Star Trek: Discovery: Wonderlands – První rok ve 32. století

  • Podle mě Narek spadnul do vody a neviděli jsme ho naposledy, ale počítal bych třeba se třetí řadou. Ve dvojce očekávám zcela jiný příběh. Tipuju časovku ;)

    — Natáčení 2. řady Picarda začalo, potvrdil staro-nový showrunner

  • Já po prvním díle čekal zhruba tohle, a to jsem dostal, takže spokojenost. Nesedly mi jen vyložené drobnosti – ale pokud přeci něco, pak míra prezentovaného násilí. (ano, narážím na tebe, scéno s Ichebem)

    — Natáčení 2. řady Picarda začalo, potvrdil staro-nový showrunner

  • Proč těžko? Z Enterprise vyšly 3 knihy a je třetí ;) A není to škoda, číst jenom TOS?

    — Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější…

  • S Pikem, Spockem a Unou už jedna kniha česky vyšla ;)

    — Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější…

  • Rozumím, já taky rád všechny řady :) Ale účelem je právě dobrat se té "masově nejoblíbenější". A to by s deseti hlasy pro každého jaksi nešlo ;)

    — Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější…

  • TOS zařazujeme pouze při výročích. Její komerční potenciál je na regulérní knižní řadu příliš malý.

    — Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější…

  • Za sebe musím říct, že bych taky uvítal nějakou argumentaci ze strany pánů výše. Mně se třeba Disco s každou řadou líbí víc a víc a rozhodně mi není jasné, co by na ní mělo být nepovedené. Jasně, Michael brečí, ale to se děje teď všude - aktuálně třeba v Expanzi - nicméně krom toho?

    — Michael Burnham se připojuje k expedici na horu Paramount [video; aktualizace]

  • Ano, je to tak. Už je to opraveno ;)

    — 5 startrekových herců v rolích, které znáte, ale nevíte, že to byli oni…

  • To rád slyším! Ale zase není Trek, co by se líbil všem – i Disco má své příznivce ;)

    — Přicházejí Děti bouře – nový voyagerový román od Kirsten Beyer

  • Díky. Nejen já, ale celý náš tým se snažíme ze všech sil ;)

    — Přicházejí Děti bouře – nový voyagerový román od Kirsten Beyer

  • Super! A dorazil? :)

    — Přicházejí Děti bouře – nový voyagerový román od Kirsten Beyer

  • Jako z tohohle zklamaný nebudeš ;)

    — Přicházejí Děti bouře – nový voyagerový román od Kirsten Beyer

  • Čekám jenom na smlouvu od CBS a pak hned zveřejním. Už měla být před vánoci, ale zatím nedorazila – covid.

    — Přicházejí Děti bouře – nový voyagerový román od Kirsten Beyer

  • Jestli bude... :) Tady nezbývá než doufat, než že to zařadí česká odnož Nickelodeonu, jakožto stanice ze stáje CBS.

    — Lower Decks míří na evropský stream [video]

  • Doug Jones by byl jistě rád :) Na Twitteru nás občas lajkuje, tak třeba si čte i komentáře ;)

    — Natáčení 4. řady Discovery bylo zahájeno [video]

  • V druhé větě předposledního odstavce píšeme i o tom, kdy do výroby skočí právě 2. řada Picarda ;)

    — Natáčení 4. řady Discovery bylo zahájeno [video]

  • ♥ Naše řeč! ;)

    — Novou knihou z prostředí seriálu Star Trek: Picard bude…

  • Zítra vychází Typhonský pakt a před vánoci ještě budou Děti bouře – to jsou ideální dárky pod stromeček ;) Tohle pod něj určitě nebude :-D Ne, ne, letos bude přes vánoce volno, po mnoha letech ;)

    — Novou knihou z prostředí seriálu Star Trek: Picard bude…

  • No tak špatně uvádějí, že se Paramount rozhodl stopnout přípravu všech tří projektů, tedy Star Trek 4 jako takového, což není pravda. ST 4 to jen posunulo do nové fáze, kdy už nové vedení bude chtít, aby vzešel výsledný produkt. Mezi Nemesis a ST 2009 byla pauza 6,5 roku - myslím, že toto nechtějí překonat a tudíž už musí něco zvolit v dohledné době.

    — Star Trek 4 – Ve hře už jsou 3 aktivní varianty…

  • Čistě dle definice ne – 6. srpna začíná Lower Decks.

    — Jak to vypadá s 3. řadou Discovery…

  • To je otázka. Do nějaké úrovně to patrně lze, nicméně většina VFX týmu dělá z domova.

    — Jak to vypadá s 3. řadou Discovery…

  • jj, John Colicos vs. James Callis - podobnost čistě náhodná? :-) Callis by na jednu stranu byl ale rozhodně zajímavý Klingon! :-)

    — SNW: Po kom prahneme a koho určitě vidět nechceme

  • SNW začínají po druhé sezóně Discovery, tedy v roce 2258, 4 roky po události startrekového pilotu "Klec".

    — SNW: Po kom prahneme a koho určitě vidět nechceme

  • Je to tak. Repríza S2 předcházela premiéře S3.

    — Ochránce, aneb jak jsme se sem k@#$% dostali, část druhá

  • Jo jo, pětka je srdcovka. Ten film má akorát horší efekty, jinak je prostě boží! ;)

    — Velké hlasování o nejlepší ST film v česko-slovenských vodách

  • Do toho patří i pětka, kde pak z toho všeho potřebují dovolenou ;) Ale tak zkusíme to: Khan, Spock, nebo velryby? :-)

    — Velké hlasování o nejlepší ST film v česko-slovenských vodách

  • U romulanů je to trochu jinak. Generál je v podstatě 'fleet admiral', čili ta hodnost byla vybrána správně. Tady je přehledná tabulka romulanských hodností ;) https://memory-beta.fandom.com/wiki/Romulan_ranks

    — Velký rozhovor s komodorem Oh, Tamlyn Tomitou

  • Jako jsem zvědavý, jak tohle dopadne... Objevuje se zhruba 51 % teorií, že se začíná nanovo a tak 49, že pojede Kelvin :-)

    — Star Trek 14 míří na hvězdnou posilu…

  • SGU skončila bohužel kvůli krachu MGM, nikoli kvůli nezájmu. Možná o to je to tragičtější :-/ Picard za mě přílišně temný není. Rozhodně ne víc než třeba DS9. Orville je TNG na steroidech a nemá ambici ji přerůst. Je to hrozně milé dílko a očividně splněný sen, ale jeho cílovka je jasná a úzká. A jinak Trek bez Spocků, Picardů a Pikeů, ideálně z 25. století +, chci samozřejmě taky. Nejvíc "fascinující" tahle situace asi byla u Sareka a Amandy a jejich rodičovství Michael. S takhle umělým šroubováním se nějaký Picard nemůže měřit :-) Teď se jako samostatný tváří chystaný Star Trek 14, tak uvidíme...

    — Star Trek: Picard a ne/dokonalost Federace

  • Doufám, že by takový mohl být Pikeův seriál... Ale doufat je jedna věc, že jo :-D

    — Star Trek: Picard a ne/dokonalost Federace

  • Vážně? Čím? To mě zajímá... Já celý jeho přístup právě shledávám hyper-pozitivním. Kde tam co kritizuje?

    — Jonathan Frakes o Discovery a režii. Chystá se na celkem 4 ST seriály

  • To by vlastně byla dost dobře nejlepší možnost.

    — Jeff Russo zřejmě složí hudbu ke 14. ST filmu + další info

  • No jo... :-D

    — Váš nejoblíbenější android Soongova typu… [aktualizace & výsledky]

  • Picard má, pokud dobře počítám 10 hlavních postav, z čehož je jeden stejnopohlavní pár, čili 20 %, tedy +- realita. Kdyby to chtěli za každou cenu podsouvat, jsou tam LGBTQ+ všichni :-)

    — Michael Chabon odpovídá na dotazy ohledně konce 1. řady a nastiňuje druhou [spoilery]

  • "Jinak úžasný překlad, krasý rozhovor" - děkuji ;) Jinak ale Sedmé orientace nebyla nikdy explicitně řešena, čili toto je i vzhledem ke kánonu OK :-)

    — Michael Chabon odpovídá na dotazy ohledně konce 1. řady a nastiňuje druhou [spoilery]

  • Aniž bych chtěl zabředávat do vleklé diskuze "ale můj je názor je pravda" :-) , tak zereaguji... First & foremost: Orientace je každého věc. Secondly: Naše společnost si naštěstí prošla odtabuizováním a tento proces odhalil mimo jiné to, že hetero orientace převládá, ale minority zdaleka nejsou tak minoritní, jak se nás zbytečně snažila přesvědčit společenská nesnášenlivost živená režimem a/nebo náboženstvím. Buďme šťastni za každého člověka, který může být dnes šťastný a ještě před třiceti lety nemohl být. A na ty malé příklady v seriálech, které říkají "ne, není to špatně" buďme hrdí - stejně jako jsme dodnes hrdí na Uhuru ;)

    — Michael Chabon odpovídá na dotazy ohledně konce 1. řady a nastiňuje druhou [spoilery]

  • Měrná jednotka "dost času" je skvělá! :-) ad "PRÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓČ zrovna Sedmá" A proč ně? Vždyť toto je přeci úplně jedno.

    — Michael Chabon odpovídá na dotazy ohledně konce 1. řady a nastiňuje druhou [spoilery]

  • WOW, to je sumář :-) Inu, 1000 lidí, 1000 chytí ;) Nicméně... - Narek a Narissa spolu nic nemají. - Jurati není z psychicky nejodolnějších a to nutkání Maddoxe zabít jí do hlavy vložila Oh. - Když může Paris pochlastávat po Marseille, může Raffi kouřit v poušti ;) - Sikarijská technologie přenáší osoby. Kdyby tím prohnaly vojáky, ocitnou se bez spojení se Společenstvem. - Když posádka přišla na to, že vrahem je Agnes, tak se stalo celkem dost a na DS12 měla putovat pod zámek. Jenže ono, když se přijde na to, že jednala pod vlivem, tak to holt je polehčující okolnost, že ano...

    — PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem

  • A co teprve my, co vyrostli na Treku na v neděli v 18:25 na Nově a jinak denně na SAT.1 ;) Připadám si starý :-D Koncept jednoho příběhu na díl alespoň částečně zachovala Discovery, byť asi i tam to teď vezme za své. A je to škoda. K Treku tenhle formát neodmyslitelně patří.

    — PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem

  • "Druhá řada asi bude zpožděna celou tou situací kolem pandemie" Snad ne o moc. Mají to skvěle rozjeté, by by velká škoda, kdyby do toho hodil vidle virus.

    — PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem

  • "Jen by mě zajímalo kdo nahradil šéfa bezpečnosti flotily po otevřené zradě komodorky Ohm?" To se obávám, že se asi nedozvíme. Při 26 epizodách, nebo alespoň dvaceti, je šance vysvětlit kde co, ale na ploše deseti se asi budeme muset spokojit s tím, že je odhalena. Jinak ale chystáme spoustu otázek na a odpovědí přímo od Michala Chabona ;)

    — PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem

  • Poslední větu z komentáře jsem odstranil a podobné nenávistné komenty tu už nechci vidět.

    — PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem

  • Musím říct, že by mi to přišlo směšné v momentě, kdy by ho začali digitálně omlazovat a přišel by o mortalitu podobně jako Dat v TNG. Takhle mi to vlastně paradoxně nevadí...

    — PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem

  • Jo, všechno zlé je pro něco dobré ;)

    — Star Trek: Discovery dnes od 22:00 na Prima COOL [video]

  • Předně: 1) Existuje skupina lidí, kteří nesnáší dabing a ta Discovery už viděla. Na Netflixu ;) 2) Je nesmírně dobře, že je Star Trek opět v televizi. A dokonce v lukrativním časovém slotu. 3) Kdo se dívá na COOL, je zvyklý, že to na něj mluví česky, tudíž i Disco musela dostat dabing, a je to dobře! 4) Ten dabing nikterak nevybočuje z nastoleného aktuálního trendu, čili není ničím zajímavý, ale není ani podprůměrný. Všichni musí mluvit pomalu a nepřirozeně artikulovat, aby tomu rozumělo i malé děcko. A teď k samotnému hodnocení: Hana Kusnjerová nedokáže zařvat, což je u Michael škoda, ale jinak je dobrá. Mám tu nevýhodu, že jsem viděl DS9 česky, čili Saru je Quark – ani se ho nesnaží mluvit jinak. Třeba předchozí Quark, Zdeněk Bureš, namluvil Neelixe – dokonce i ve stejné epizodě – a poznat to nebylo. Dagmar Čárovou bych vůbec nepoznal – její Sigurney poloha je evidentně pryč :-/ Filip Švarc na pozadí nesmí chybět! :-) Malá Micheal, to je tragic! Sorry, jako ;) Moc se mi líbí Nina Horáková na Keylu Detmer a suverénně nejlepší je Igor Bareš na Sareka! Profesionál, ze kterého není Tuvok slyšet ani chvíli, přestože na něj byl také skvělý. Uvidíme pak jak ještě další postavy...

    — Star Trek: Discovery online na cool.iprima.cz

  • Díky za diskuzi, ale o 10. epizodě si popovídáme večer u jejího hodnocení ;)

    — Picard – Fotografie z natáčení finále sezóny a Blue Skies [video]

  • To je reakce na tenhle díl popisovaný, nebo finále? :-)

    — PIC 1×09 – Z čehopak se vyrábějí děvčátka? (a chlapci)

  • Ha, to je dobré připomenutí s tím Nomádem...

    — PIC 1×09 – Z čehopak se vyrábějí děvčátka? (a chlapci)

  • Což je super! Naopak jsem rád, že Picard umí cílit na širší záběr diváctva. Taky myslím, že kdybychom tu dělali recenze všichni z redakce, tak bude na každý 5 úplně jiných :-)

    — PIC 1×09 – Z čehopak se vyrábějí děvčátka? (a chlapci)

  • No v první řadě je skvělé, že se Star Trek zase vrací do TV a bude v obecném povědomí. Co se kvality týče vysílá Prima COOL ve fulHD, čili ta bude totožná. A dabing je zkrátka něco, bez čeho česká TV stanice neobstojí.

    — Star Trek: Discovery od 1.4. na Prima COOL

  • Cylony jistě - však taky to video ;) - ale pro nás děti 80. a 90. let je to prostě SkyNet :-)

    — PIC 1×08 – Poházené kusy skládačky zapadly do sebe

  • Jo, to by rozhodně mohlo být zajímavé. Líbí se mi, kolik dveří teď Star Trek otevírá...

    — Kapitán Pike usedne do kapitánského křesla vlastního seriálu. Na 99,9 %

  • Na jejich „titanské roky“ byli staří už před deseti lety ;)

    — Kapitán Pike usedne do kapitánského křesla vlastního seriálu. Na 99,9 %

  • EF a EF II jsou samozřejmě taky skvosty, stejně jako DS9 The Fallen, ale skvostné už bohužel není jejich spouštění na W10 :-/

    — Láska k Treku za časů corony – co číst, na co se dívat…

  • O tom jsem popravdě fakt netušil... A tak mě napadlo... Nechtěl byste si o tom sepsat článek? :-) Jednak to zajímá vyloženě i mě a potom si myslím, že by to slavilo úspěch i mezi čtenáři. Co vy na to? ;)

    — Láska k Treku za časů corony – co číst, na co se dívat…

  • Je to bohužel jak píše Martin. Seriál Picard vytvořil vlastní osu, a i když relativně hodně věcí z knih stále platí, některé věci ne. Ale nezapomínejme, že v knihách jsme v roce 2382 a toto je 2399 – co se například stalo s Beverly se patrně jen tak nedozvíme. Typhonský pakt stále plánujeme a letos vyjdou první dva jeho díly. I kdyby se reality nakonec rozklížily ještě víc, Typhonský pakt vydání zaslouží ;) Jinak naprosto souhlasím, že borgská otázka byla uzavřena tak mistrně, že je velká škoda ji znovu otevírat.

    — PIC 1×07 – Noha z plynu a pečeme pizzu. …a králíkorožce!

  • Děkujeme ;) Pravda, že teď na přísun dobrých zpráv chvíli nevypadá :-(

    — Kapitán Pike usedne do kapitánského křesla vlastního seriálu. Na 99,9 %

  • Už nějakou dobu víme, že plánují Star Trek Alway On, tedy jeden ST na každý týden v roce. Osobně jsem rád, že jedním z nich bude Pike, protože ono to půjde i hůř – nezapomínejme, že jedním ze seriálu bude taky Oddíl 31 ;)

    — Kapitán Pike usedne do kapitánského křesla vlastního seriálu. Na 99,9 %

  • Ano, postupně se to zlepšovalo až do vlastně úplně v pohodě konce druhé řady. A ano, herečka Michael tomu spíše odpomáhá – chybí jí přirozené vystupování.

    — Kapitán Pike usedne do kapitánského křesla vlastního seriálu. Na 99,9 %

  • Pravda, na to už jsem skoro zapomněl :-)

    — Picard – 1. sezónu zakončí dvojdíl s komplikovaným názvem

  • Tak tady se neshodneme. Jasně, nějaké mouchy to mělo - ve středu večer to zase rozeberu - ale podobně jako TNG "Family" má toto své jasné opodstatněné místo.

    — Zajímavé video: ‘Little House on Nepenthe’ + “Pracovna” s Rikerem

  • Andromeda byla boží! Možná cheesy a postupně jí docházel dech, ale boží! :-D

    — Sonequa Martin-Green se vydá zachránit Galaxii + další novinky

  • Viz BorgDog a moje odpověď na něj níže. Naopak mi právě přijde, že Picard tyto otázky také řeší, jen jinou formou a ne vyloženě na popředí, ale jsou tam.

    — PIC 1×05 – Špína města z hvězdného prachu

  • Souhlasím. Picard tyhle otázky spíš pokládá, než aby diváka naváděl, co je správně. ad 1) To je v dnešní evropské situaci zásadní téma. A něco na co Patrick chtěl upozornit. Ale všechny tři otázky jsou svým způsobem zásadní. A řekl bych detailnější než s čím chodila TNG.

    — PIC 1×05 – Špína města z hvězdného prachu

  • Tak jsem to viděl... A 95 je ve hře ;) Souhlasím, že jsem zatím o nejlepší kus.

    — PIC 1×05 – Špína města z hvězdného prachu

  • To zní jako výzva :-) Tak uvidíme... ;)

    — PIC 1×05 – Špína města z hvězdného prachu

  • Prkénko na gaskoňský sálámek, deka, přívěšek, skleničky, unisex trička... Zase jako nejsou tam jenom hrnky ;)

    — Picard – Když se fikce stává skutečností…

  • Holt pořád platí, že filmová studia zpravidla žijí několik dekád v minulosti :-(

    — Picard – Když se fikce stává skutečností…

  • Vida, mně se třeba čtyřka líbila víc než trojka :-)

    — PIC 1×03 – Podhoubí zakončuje 1. kapitolu

  • Přesně :-) Toho jsem si všimnul, jakmile jsem poprvé uviděl fotky. Asi počítali s tím, že si toho málokdo všimne. Ještě neznají trekkies tak důvěrně ;) :-D

    — PIC 1×03 – Podhoubí zakončuje 1. kapitolu

  • Ano, taková možnost na místě bude ;)

    — Křest knihy a beseda k seriálu PICARD s Pavlem Soukupem

  • To chápeme, ale Comic-con je přecpaný programem a bohužel nejde na časové dispozice vyhovět všem.

    — Křest knihy a beseda k seriálu PICARD s Pavlem Soukupem

  • Přesně. TNG skončila 1994. Kdyby dneska někdo přišel s novým seriálem, který by vypadal jako na přelomu 80. a 90. let, tak je zrušen po neodvysílaném pilotu ;) Navíc Sir Patrick sám říká "toto není TNG, neberte to tak". On nechce znovu totéž, ale vývoj - přirozený vývoj.

    — Star Trek: Picard – Úvodní znělka [video]

  • Instagramy, Facebooky a Twittery dotčený, ale kontrolovat je na spoilery a třídit nebudeme ;)

    — Star Trek: Picard – Premiéra v Hollywood Chinese Theater

  • Mám takový pocit, že se jim tady radši úplně vyhnou.

    — V pořadí již 6 teaser na Picarda ukazuje opravdového Data

  • Sepíšu tu o tom esej, ale asi až po vánocích. Ale byl to masakr... Hell, pořád je to masakr! :-) Práce nám ještě zdaleka neskončila ;)

    — Už nikdy pozadu. Román ‘Star Trek: Picard – Nejposlednější z nadějí’ vychází 5. února

  • Paráda ;)

    — Už nikdy pozadu. Román ‘Star Trek: Picard – Nejposlednější z nadějí’ vychází 5. února

  • Díky ;) A pokud to aspoň jednoho člověka přivedlo nebo vrátilo k DS9, tak to za to stálo.

    — RR DS9 – Galerie: 176 epizod, 176 obrázků

  • Ano, plán máme na celý příští rok už hotový. Oznámíme během příštího týdne ;)

    — NEJTĚŽŠÍ CHVÍLE: Novinka v prodeji zdaleka ne jen pro fanoušky Discovery

  • Bohužel je tomu tak :-(

    — Ve věku 79 zemřel Charlie X, Robert Walker Jr.

  • Jo. A tam to byl dokonce "jen" Blu-ray. V kině v '95 to byl ještě poctivý 35mm pás, a to bylo naprosto neskutečné! Přišlo mi, že doslova jsem v nexu. Dodneška je to jeden z mých asi tří TOP kino-zážitků.

    — Dva kapitáni, jeden osud – Star Trek: Generace slaví 25 let

  • Díky ;) Za sebe musím říct, že kniha je určitě povedená! Ale tak u Davida Macka moc vedle šlápnout nejde :-) Viz Volání osudu.

    — Přichází knižní Discovery v češtině!

  • Ano, je to tak. Ale zatím pššt :-)

    — 2 romány v jednom – vychází nový Voyager!

  • Letos ještě jedna kniha bude, ale Titan to není. Ten se skutečně přesunul na 'early 2020' ;)

    — 2 romány v jednom – vychází nový Voyager!

  • Vyšly a jsou to epizodní příběhy nevalné kvality. Nemá smysl kvůli nim odsouvat to zásadní ;)

    — 2 romány v jednom – vychází nový Voyager!

  • jj, jsem moc rád, že začali implementovat nové uniformy i mimo třídu Constitution.

    — “Trable s Edwardem” představí v kapitánském křesle Rosu Salazar

  • Tak za mě patří Andromeda do zlatého fondu SF, takže to spíš bude otázkou osobního vkusu ;) Nicméně, že něco v jednom století existuje a v dalším ne, je zcela přirozené, viz třeba Řím. Ale abychom nechodili daleko do minulosti... Kdyby před 90 lety někdo v Königsbergu tvrdil, že to v roce 2019 bude strategická ruská exkláva, všichni by se mu vysmáli. Dnes o Kaliningradu už jako o Německu nikdo ani neuvažuje. Na skutečnou změnu stačí mnohem méně než 100 let.

    — Teaser na 3. řadu Discovery

  • Tak si říkáme :-) Jsou v přípravě ;)

    — Slavíme první rok!

  • Jsme radi, ze povazujete tempo jedne knihy za dva mesice za nedostatecne, pokusime se zlepsit ;)

    — Zkouška ohněm: Kirk – Hvězda všem zbloudilým | Právě v prodeji

  • Ano, je to tak. Nicméně... Žádná dobrá duše nikoho na 8K master neupozorní, neboť se první film natáčel na filmový pás 35mm, čili 4K je limit. 8K by už tak nebyl master, ale upsacale 4:1, a to už je dle mého nežádoucí. 8K master se dá vyhotovit z filmového pásu 65 mm a více, tedy v zásadě jen IMAX a s přimhouřenýma očima některé staré formáty typu Cinerama, kde například Lawrence z Arábie dostal nedávno 6K léčbu. 8K už bylo zkrátka moc - nedostačoval zdrojový materiál. 4K je pro drtivou většinu filmů točených na pás maximum. I dnes se většina filmů točí do 4K. Jen ty vizuálně náročné a drahé do většího rozlišení. Třeba Captain Marvel je natočená v 8K, ale třeba oba poslední Avengers jsou jen 6K ;) Nejsem tedy sám, kdo si myslí, že 4K by měl být domácí technologický strop.

    — Paramount uvažuje o 4K režisérské verzi prvního filmu

  • Poslední letošní kniha je stále překvapení. A ano, Enterprise chystáme. Taktéž sérii, co se stalo po seriálu, nebo respektive v tomto případě po založení Federace, ke kterému jsme dospěli v závěr Romulanských válek ;)

    — Kapitán Picard se vrací a Mír prohrává! NOVINKA v prodeji…

  • Může být obojí, neboť se to rozhodně nevylučuje ;)

    — Showrunnerem seriálu Star Trek: Picard se stal Michael Chabon

  • Super! Zkouška ohněm: Kirk bude pravděpodobně v druhé půli srpna a další budou následovat v podobném tempu ;)

    — Kapitán Picard se vrací a Mír prohrává! NOVINKA v prodeji…

  • Jo, to je vždycky příjemné, když se to strefí na dovču ;)

    — Kapitán Picard se vrací a Mír prohrává! NOVINKA v prodeji…

  • Super, jsme rádi ;)

    — Kapitán Picard se vrací a Mír prohrává! NOVINKA v prodeji…

  • Určitě nepřestaneme ;) A od autorů seriálu bylo opakovaně potvrzeno, že knihy platí, čili tady bych problém neviděl. Konec konců jedna z autorek seriálu, Kirsten Beyer, je zároveň autorkou mnoha románů z post-Nemesis éry a těžko bude takříkajíc "střílet do vlastních". Naopak kolegům vysvětluje kontinuitu a kreslí hvězdné mapy. Snad vás toto info potěšilo, mějte pěkný večer ;)

    — Vrátila by se Kathryn Janewayová?

  • Přesně tak. Ono to do té Kelvinovky vlastně docela zapadne.

    — Quentin Tarantino potvrdil… + nové spekulace

  • Trombón = Riker. Zbytku příspěvku vůbec nerozumím :-)

    — Dočkáme se v novém seriálu přeci jenom jednoho camea?

  • Děkujeme, to nás těší ;)

    — SHOT TREK #17: Startrekové HRY. Všechny! (skoro)

  • Ano, je to tak. Na přání čtenářů jsme přistoupili k chronologickému řazení. Pátý Titan je nicméně už třetí knihou, kde stránku edice najdete v této podobě ;)

    — DNES VYCHÁZÍ: TITAN – Přes dravé moře

  • To moc rádi slyšíme ;)

    — DNES VYCHÁZÍ: TITAN – Přes dravé moře

  • Souhlas. A výhoda je, že jí i autor přímo psal dle Stephany Jacobsen ;)

    — Odkazy na kánon v 5. až 8. epizodě 2. řady Discovery

  • V clanku ale porovnani jsou ;) Mozna ne uplne ve vsech pripadech, ale jsou.

    — Odkazy na kánon v 5. až 8. epizodě 2. řady Discovery

  • A já si říkal, že mi to něco připomíná. Díky za připomenutí ;) Asi jsem tu povídku díky šílené filmové adaptaci vytěsnil někam za okvaj :)

    — Odkazy na kánon v 5. až 8. epizodě 2. řady Discovery

  • Známých je 7 herců včetně Stewarta, z čehož jsou 4 běloši včetně Stewarta. Krom nich je to Maor, černoška a hispánec ;) Stačí si nahoře v liště kliknout na tlačítko PRIMELINE a lehce scrollovat dolů.

    — “Picard” – další tři tváře

  • Šátrám v paměti na jaký díl Disca bych se rád podíval znova a...

    — 12 let s Titanem. Kdy, kde, co a jak…

  • To až tak 2050 ;) Snad :-D

    — 12 let s Titanem. Kdy, kde, co a jak…

  • Touché ;)

    — Internetem se šíří ukázka z amatérského remasteru DS9. Chceme to?

  • Tak to radši i TOSku bez remasteru :-)

    — SHOT TREK #12: TOSka tehdy a teď

  • "Clone Wars" jsou 2D, "The Clone Wars" 3D. 2008 film je potom pilotem 2008+ seriálu ;) Vždycky doporučuju checkovat Wikipedii, tak je to přehledně a dobře: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Star_Wars:_The_Clone_Wars_episodes

    — SHOT TREK #8: Tipy na seriály, které stojí za to vidět v 2019, 2. část

  • A jsi si jistý? Ta v ST 5 měla tři prsa, tudíž byla spíše z Coridanu...

    — Odkazy na kánon v nových epizodách Discovery

  • *Na webu se už pracuje, pardon :-)

    — Star Trek – knižní edice v roce 2019. Co všechno připravujeme?

  • Na Facebooku se už pracuje a nový Laser skutečně jede až zběsilým tempem, aby se dohnalo, co je třeba. Můžu prozradit, že z těch šesti oznámených Star Treku jsou již čtyři přeložené ;)

    — Star Trek – knižní edice v roce 2019. Co všechno připravujeme?

  • Tak jasně, polemizovat můžeme, od toho je tu diskuze ;) Za mě je Westworld svým bezbřehým násilím pouhým klonem Hry o trůny. Samozřejmě Sir Hopkins hraje skvěle, ale to na věci nic nemění. Terra Novy je mi moc líto - přestože to nebyl žádný velký zázrak, miloval jsem to! :-) Nightflyers mám v plánu, ale zatím jsem se k tomu nedostal.

    — SHOT TREK #8: Tipy na seriály, které stojí za to vidět v 2019, 2. část

  • Ano, TLS má nálepku zombie seriálu, i když v něm zombie vůbec nejsou :-) Primárně jde o survival/political drama. Dobrá připomínka, do příště zaparcujeme. Nicméně druhý díl seriálů je již hotový, takže tam popisky ještě nebudou.

    — SHOT TREK #7: Tipy na seriály, které stojí za to vidět v 2019, 1. část

  • Tohle jsme natočili, když ještě dvojka venku nebyla, ale tak dobré vědět, že to posunuli do SF, jsem rád :-)

    — SHOT TREK #7: Tipy na seriály, které stojí za to vidět v 2019, 1. část

  • Inu, nějaká šance by byla, ale to by se musela relativně drasticky zvednout prodejnost románů, protože vydání tohoto je několikanásobně náročnější a dražší ;)

    — Star Trek – The Art of John Eaves (video)

  • Nádhera! Děkujeme za foto ;)

    — Jaký je váš Star Trekový vánoční stromek?

  • Pořád doufám, že se tam Titan někde mihne... ;)

    — Picardův seriál ještě v 2019! + další Short Treks

  • To je asi pravdivý příměr. Ten element Andromedy je tam citelný. Možná i proto se mi to tak líbí :)

    — 10 zpráv o 2. řadě The Orville (video)

  • Nezapomněli ;) Friendship 1 i Ares IV tam jsou.

    — SERIÁL: Kompletní časová osa ST událostí! 1. část

  • Díky ;)

    — SERIÁL: Kompletní časová osa ST událostí! 1. část

  • Z produkčních poznámek Generations a rozhovorů s tvůrčím týmem. Taky tam je, že Nexus se zjeví, proletí určitou částí Galaxie, a zase zmizí v subprostoru, což údajně dělá v několik různých galaxiích.

    — SERIÁL: Kompletní časová osa ST událostí! 1. část

  • Z filmů, seriálů, knih, deskových a karetních her, RPG, produkčních poznámek, MA & MB, Okudagramu, ... TOSku jsem přirozeně zařadil (dokonce je tam i DIS), ale bohům a polobohům jsem se vyhnul.

    — SERIÁL: Kompletní časová osa ST událostí! 1. část

  • Rozhodně souhlasím, že DS9 je dospělejší, ale pro mě to byla v osmi letech i tak láska na první pohled :-) TNG mi nikdy tolik neučarovala, no a Voyager... To je jiný příběh :) Jsem rád, že se přehled líbil, a taky a doufám v HD. Snad to dokument "What We Left Behind" nakopne, jak v to doufá i Ira Behr.

    — Redakční rewatch: 2. sezóna DS9 a spousta zajímavostí

  • Tenhle celý text popisuje onu zjevující se červenou postavu: "No a na závěr se nám vrátí záhadný muž z budoucnosti… eh, špatný seriál. Tak že by Propast? Ne, zase vedle ? Uvidíme, co se z tohoto „pomstychtivého anděla“ nakonec vyklube…" Zkrátka to připomíná jak Enterprise, tak Andromedu ;)

    — Víkendové novinky v kostce

  • Perfektni, objednano ;) Jen myslim, ze takovy shot raktajina po ranu by me zabil :-D

    — Vylepšete si svůj pracovní den

  • Bridge Crew je VR, čili ta grafika je +- reálná, ale jestli je to lepší/horší než Stage9 asi spíš ukáže YouTube nebo „vlastní oči“. Z toho, co jsem měl možnost vidět je na postavy reálnější Bridge Crew, na genius loci Stage9. Ale takhle, Bridge Crew je něco ala Artemis, čili jde specificky o můstek. Ne o další lokace.

    — Stage9 končí, fanoušci pláčou. Jenže ono to není tak jednoduché…

  • A TNG + DS9 je film? Vůbec tě teď nechápu :)

    — “Broken Bow” – 17 let od premiéry (videa)

  • CGI je pro rozpočty typu Rogue One, a ne pro televizní Star Trek ;)

    — McAvoy chce na palubu. A nejen on…

  • Alice Krige není úplně dobrý příklad. BQ je dodneška její největší filmová role.

    — “Broken Bow” – 17 let od premiéry (videa)

  • Jedna výjimka potvrzující pravidlo ;) Taky to tehdy vzbudilo celonárodní pozdvižení.

    — “Broken Bow” – 17 let od premiéry (videa)

  • Opraveno ;) A přísaháme, že jsme Star Trek viděli :-D Za uvedený omyl se omlouváme, mohla za to kombinace faktorů.

    — Schůzka v kapitánově pracovně! – Příprava nového seriálu intenzivně pokračuje (foto)

  • Díky za podnět, zdrojem však bylo metro.co.uk, nikoli TrekMovie. Nicméně v článku si žádné skutečnosti neodporují, asi jde o úhel pohledu ;)

    — Legenda mezi Klingony – Michael Dorn, obhajuje změnu jejich vzhledu v Discovery

  • Kdybychom to vzali logikou dabingů a toho, co stanoval David Bursa, tak to bude praporčík Tillyová ;) Nicméně v knížkách vždy platilo, že hodnosti můžou být dvojí (tedy s výjimkou admirála). Chtělo by to více se ponořit do česky vydávaných knih ;)

    — Short Treks – názvy epizod, popis a trailer

  • "Odkud přicházejí stíny" se ale datuje až k roku 2006. V osmaosmdesátém ještě zvesela existoval ;)

    — V 2. řadě Nové generace jsme měli vidět Strážce věčnosti i Spocka. 2x!

  • Nepletete, byla to Daxová. Ve 2x04, když si Verad ukradl jejího symbionta se dokonce i on jmenoval Daxová, Verad Daxová ;) A to nepočítám ty různé Troiové, atp. :-)

    — Epizoda “Xindi” a 6 zajímavostí, které stojí za to si připomenout

Disco
Akademie od teď na SkyShow s titulky i dabingem + české obsazení

Akademie od teď na SkyShow s titulky i dabingem + české obsazení

5. 2. 2026
Recenze Akademie HF 1.03 "Vitus Reflux" – Zdravé školní soupeření? 3. 2. 2026

Recenze Akademie HF 1.03 "Vitus Reflux" – Zdravé školní soupeření?

Recenze Akademie HF 1.02 "Beta Test" – Když má diplomacie navrch 26. 1. 2026

Recenze Akademie HF 1.02 "Beta Test" – Když má diplomacie navrch

Disco
Pětka Discovery je stabilně mezi TOP 10 streamů

Pětka Discovery je stabilně mezi TOP 10 streamů

19. 5. 2024
Discovery přichází na SkyShowtime. Známe harmonogram 6. 3. 2024

Discovery přichází na SkyShowtime. Známe harmonogram

Posledná sezóna Discovery sa odhaľuje v novom trailery a fotkách 24. 2. 2024

Posledná sezóna Discovery sa odhaľuje v novom trailery a fotkách

Disco
Peklo zamrzlo. Picard i Lower Decks jsou na SkyShowtime

Peklo zamrzlo. Picard i Lower Decks jsou na SkyShowtime

30. 7. 2025
Terry Matalas o chýbajúcich hercích v Picardovi a o Enterprise-E 30. 10. 2024

Terry Matalas o chýbajúcich hercích v Picardovi a o Enterprise-E

Star Trek: Picard Funko Pop! 21. 8. 2024

Star Trek: Picard Funko Pop!

Nejnovější komentáře
  • Albert Balatka: Akademie od teď na SkyShow s titulky i dabingem + české obsazení
  • Ondra Pospíšil: Akademie od teď na SkyShow s titulky i dabingem + české obsazení
  • Albert Balatka: Detaily hry Star Trek: Voyager – Across the Unknown. Datum, platformy, videa
  • Jonathan Archer: Detaily hry Star Trek: Voyager – Across the Unknown. Datum, platformy, videa
  • Albert Balatka: Kate Mulgrew o novém seriálu s Janeway; stále ji štve zrušení Prodigy
Nejčtenější články
Vrátí se Strange New Worlds ke kořenům? 2. 5. 2021 284

Vrátí se Strange New Worlds ke kořenům?

Ptejte se Keitha R.A. DeCandida, autora Q&A a chystaného Jednotného osudu 12. 9. 2018 252

Ptejte se Keitha R.A. DeCandida, autora Q&A a chystaného Jednotného osudu

8. září "Usedněte do křesla, zanechte stopu" při Star Trek dni 4. 9. 2024 257

8. září "Usedněte do křesla, zanechte stopu" při Star Trek dni

Objeví se další známá postava ve třetí sezóně Picarda? 26. 8. 2022 306

Objeví se další známá postava ve třetí sezóně Picarda?

LeVar Burton: „Třetí řada Picarda bude milostnou básní pro Novou generaci“ 11. 6. 2022 274

LeVar Burton: „Třetí řada Picarda bude milostnou básní pro Novou generaci“

Prvá akčná hra po deviatich rokoch – multiplatformná Star Trek: Resurgence 10. 12. 2021 521

Prvá akčná hra po deviatich rokoch – multiplatformná Star Trek: Resurgence

  • Click here - to select or create a menu

[custom-facebook-feed]

Star Trek knihy elektronicky
o2active.cz | palmknihy.cz | alza.cz
  • Tiráž
  • Kontakt
  • RSS
  • DATABÁZE
  • Ochrana údajů
www.startrek.cz © 1998 - 2026 • www.startrekknihy.cz © 2018 - 2026
This website, the promotion thereof or any exhibition of material created by www.startrek.cz or www.startrekknihy.cz is not endorsed, sponsored or affiliated with CBS Studios Inc.
STAR TREK and related marks are trademarks of CBS Studios Inc. ™ & © 2022 CBS Studios Inc All Rights Reserved.