Dnešní den přináší smutnou zprávu o úmrtí herce Tonyho Todda, který se proslavil svou hlubokou charismatickou přítomností na filmovém plátně a stal se ikonou hororového žánru i sci-fi světa. Tony Todd, známý zejména svými děsivými rolemi a pronikavým hlasem, byl neodmyslitelnou postavou moderní...
Albert Balatka
Editor in chief. And also... Editor knižní řady Star Trek v Česku, copywriter, redaktor a korektor beletrických i odborných děl. Multifandomista se speciální, až nezdravou, zálibou v kanadské televizní produkci. Fanoušek čehokoli kvalitně napsaného a do detailu propracovaného. Propagátor správného používání češtiny, manžel a otec, vášnivý fotograf přírody a milovník ticha a klidu.
Články autora
Dnes se volí. Pokud nevíte kde a kdo, patrně tohle nebude článek pro vás ;-) Rozhoduje se bez nadsázky o hlavním politikovi či političce západní civilizace, do které patříme i my, obyvatelé ČR a SR. Historicky, kulturně i geopoliticky. Nás tato volba zajímá především kvůli budoucnosti Severoatlantické aliance,...
Albert Balatka • 5. 11. 20240148
Ve věku 86 let zemřela spoluautorka seriálu Voyager, spoluproducentka Nové generace a scénáristka mnoha epizod všech tří devadesátkových Treků. Pokud se o TNG, DS9 a VGR bavíme jako o éře Ricka Bermana a Barnnona Bragy, do velké míry je to také éra Jeri Taylor.
Od roku 1990 (tedy od 4. sezóny) spoluprodukovala...
Albert Balatka • 26. 10. 20240187
Myslím si, že na několika málo věcech v životě a vesmíru existuje univerzální shoda. Jednou takovou je, že na dabing Nové generace od České televize se nesahá, protože i přes svou slabou terminologickou kvalitu dosáhl absolutního vrcholu, kterého v dabingu dosáhnout lze.
Jde o jediný seriál, který běžel jak...
Albert Balatka • 10. 10. 20245506
Letošní rok se nese ve znamení podivné atmosféry proměny trhu, který se jednak částečně odklání od novinek a druhak je zároveň notně kritizuje na sociálních sítích, na což studia z nějakého důvodu evidentně slyší.
Disney útlum produkce otevřeně přiznal a starwarsové televizní projekty omezí....
Albert Balatka • 6. 10. 20243366
James Darren, vlastním jménem James William Ercolani, zpěvák zlaté generace, herec a režisér, zemřel v pondělí v nemocnici Cedars-Sinai v Los Angeles. Bylo mu 88. Jeho syn Jim Moret se vyjádřil, že během hospitalizace na aru dokázal vyjádřit svou lásku své rodině. „Byl to skvělý člověk, velmi talentovaný,“...
Albert Balatka • 6. 9. 20240215
Všech dvacet epizod druhé řady předčasně zrušeného animáku je od 17. srpna k dispozici v katalogu streamovací služby SkyShowtime. A to jak s dabingem, který pokračuje v obsazení první řady, tak s českými titulky.
Seriál Prodigy (česky Fenomén) byl původně určen pro dětské publikum, ale někde po cestě se...
Albert Balatka • 26. 8. 20240162
Patti Yasutake, která je nám známá hlavně jako zdravotní sestra Alyssa Ogawa z Nové generace a filmů Generace a První kontakt, podlehla dlouhému boji s rakovinou 5. srpna v Santa Monice. Bylo jí 70 let.
Její manažer Kyle Fritz řekl:
Patti byla mým prvním klientem, když jsem před více než 30 lety začínal....
Albert Balatka • 7. 8. 20240164
Vavro nedávno utrousil, že "Dáběl v temnotě" je jeho oblíbená epizoda a mě tak napadlo, že jsme zde ještě nikdy neudělali redakční výběr toho, co se nám, jako redakci, vlastně líbí v rámci Treku nejvíce...
Ale jakmile existoval nápad, pustili jsme se do práce. Každý jsme si zvolili 5 epizod a jeden film,...
Albert Balatka • 3. 8. 20240228
Taky vás někdy zajímalo, jak je Star Trek vlastně dlouhý? Kolik hodin a dnů byste potřebovali k jeho kompletnímu odkoukání? Nebo respektive kolik hodin a dnů jste už sledováním Treku ztratili :-) Spočítal jsem to a trochu jsem se leknul...
Nejprve si řekněme jednu věc: K dnešními dni existuje přesně 930...
Albert Balatka • 17. 7. 20240383
Přestože o streamovací službě SkyShowtime informujeme pravidelně a jde o přes dva roky zavedenou službu, která funguje stále stejně, jsou ji vyčítány stále ty samé věci. Diskuze se znovu rozvířila před několika dny, kdy z portfolia zmizelo pět startrekových seriálů: TOS, Deep Space Nine, Voyager, Enterprise a...
Albert Balatka • 12. 7. 202471007
Patrně jste si všimli, že poslední dobou ubylo novinek, a když už nějaká přijde, zahraniční stránky udělají z komára velblouda, aby dohnali čtenost. Lidově se tomu okurková sezóna. Jenže tahle okurka ne a ne dozrát a stále se přitom prodlužuje. Proč?
Star Trek Always-on
Takový byl koncept, který s velkou...
Albert Balatka • 6. 7. 20242378
Charakterní herec s extrémně bohatou kariérou, včetně nominace na Oscara, se jako zapřisáhlý fanoušek Star Treku se připojil k obsazení nadcházející série Akademie Hvězdné flotily. Po vzoru posledních Star Treků, jako Prodigy nebo Picard, je téměř jako první oznámen herec záporné postavy. Po Holly Hunter je...
Albert Balatka • 16. 6. 20242222
Mezi hollywoodskými hvězdami je mnoho trekkies. Namátkou Tom Hanks, Rihanna – která nazpívala písničku Sledgehammer (Perlík) k filmu Star Trek Beyond, Mila Kunis, Angelina Jolie, Brad Pitt, Ben Stiller Rosario Dawson (Ahsoka), nebo Olivia Wild. Spoustě zapáleným trekistům se sen splnil a zahráli si v některé epizodě...
Albert Balatka • 26. 5. 20240285
Paramount+ včera oznámil, že oscarová herečka Holly Hunter bude hrát v nadcházejícím seriálu o Akademii Hvězdné flotily hlavní roli. Seriál samotný bude cílit na YA (dospívající) publikum a bude se odehrávat ve 32. století, jelikož jde technicky o spin-off Discovery.
Hunter bude hrát „kapitánku a kancléřku...
Albert Balatka • 22. 5. 20245274
Komentáře autora
- Ano, moderní Star Trek měl obrovskou příležitost svázat volné konce, ale nejenže toho nevyužil, ale naopak ještě přidal nové. Bez ohledu na to, jakých subjektivních kvalit, nebo nekvalit, Picard dosáhnul, toto je škoda.
— Terry Matalas o chýbajúcich hercích v Picardovi a o Enterprise-E - Nový dabing se objevil už i u 1x21, takže se obávám, že to vezmou šmahem všechno.
— Nový dabing Nové generace – je to… jiné - Terminologii, jako u všech dabingů SkyShowtime, hlídá Martin Andryzek, který dodržuje termíny shromážděné na warp.cz. Zda bude mít dabing pouze 5 epizod, nebo později nahradí ten od ČT, nevíme.
— Nový dabing Nové generace – je to… jiné - Já nepsal vůči prime verzu, já psal vůči TOSce ;) V TOSce jsou Eugenické války datované 1992-1996, v SNW a Picardovi jde o součást konfliktů vedoucích ke 3. světové válce, tedy někdy mezi lety 2035-45. Memory Alpha už pak vyloženě tvrdí, že jde pozměněnou linii: https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Eugenics_Wars
— Paramount i Disney utlumují výrobu. Opakuje se historie? - Ano, to je přesně to, co bude za několik dní ještě rozebírat. Oddíl 31 z nového teaseru připomíná spíš Rebel Moon, nebo jiné generické sci-fi od Netflixu, ale Star Trek v tom nevidím ani přes velké růžové brýle. Je to takový ten klasický korporátní "trik" cílit za každou cenu na mainstream, ale to je podle tady chyba, protože pokud je něčeho nadbytek (přesycení), je to právě tento styl. Ostatní uvidím až uvidím.
— Novinkový súhrn za posledný mesiac a Comic-Con ’24 - Já opravdu nejsem veřejná služba, takže si tón zvolím, jaký chci ;) Ale pojďme k otázkám...
Čtyřka ještě nemá dabing? OK, tak pak tedy "filmy I-XIII, 12 z toho s dabingem" :-)
U toho Netflixu je důležitý kontext:
"Navzdory populárnímu přesvědčení není nikde psáno, ani zaručeno, že Paramount+ nabízí kompletně všechen Star Trek a je tedy velká škoda, že ho nemáme. Nenabízí. Pro druhou sezónu Prodigy musíte na Netflix"
... jinými slovy: Tam, kde je Paramount+, nesvítí slunce o nic jasněji, a i v USA musíte pro jiné Star Treky jinam, jako je tomu u Prodigy, který je v USA na Netflixu. U nás bude druhá řada v blíže neurčeném termínu na SkyShowtime.
Ano, fyzická média jsou řešení, pokud nepotřebujete českou podporu.
— Co je SkyShowtime a proč na něm není všechen Star Trek - To by sice bylo řešení, ale pak by to už ani neodebírali, protože minimálně tobě by ta licence jela :) Takhle, je to spekulace. Oni prostě nekomunikují a svoje záměry nikomu nesdělují, ale je to zhruba to jediné, co dává smysl a má precedent u jiných poskytovatelů.
— Co je SkyShowtime a proč na něm není všechen Star Trek - Osvícený komentář. Poučíš mě tedy? Evidentně si myslíš, že toho víš než já, tak do toho...
— Co je SkyShowtime a proč na něm není všechen Star Trek - To s tím nijak nesouvisí. Přes obecné přesvědčení není SkyShowtime dcerou Paramountu. O SkyShowtime a vysvětlení mizení a zjevování se různých seriálů a filmů bude jiný článek.
— Co se to s tím Star Trekem vlastně (ne)děje? - Jo, "nový nepřítel celé Federace"? To už prostě není cool. Končila tak S1 Prodigy, S3 Picarda, každá řada Disca kromě trojky. Teď Gorni v SNW. Je to vlastně už strašně ohrané. Na druhou stranu tyhle ofiko výkřiky rády zveličují, tak můžeme doufat :-D
— Oficiální synopse a první obsazení seriálu o Akademii - To je něco, co mi nějak vůbec nesedí. Země je zpátky ve Federaci, byli se podívat i u stromečku, ale samotná Akademie je nyní zdá se ve vesmíru. Ale vlastně by se měla/mohla vrátit na své místo. Nevím, je to zmatené, uvidíme.
— Oficiální synopse a první obsazení seriálu o Akademii - Tak zrovna Abrams je alternativní realita sama o sobě, tam by stačilo pokračovat. Ale jinak ano, nemají odvahu na nic. Vypovídá to něco jak o vedení, tak o finančním stavu studia.
— Noah Hawley prozradil, o čem by byl jeho Star Trek. Budete hodně zklamaní - Děkuji. Toho úsilí se za tím skrývá opravdu hodně – od celého týmu. Máme za sebou mnoho nocí spáleného petroleje, které nám nikdo nevrátí, ale výsledek – ty knihy – ten tu už zůstane. A z toho mám radost. Akorát jsem čekal, že Star Trek sejde na úbytě nějakou přirozenou cestou, jinými slovy, že se přestane prodávat. Že Paramount nebude chtít peníze, mě nenapadlo :)
— Česká knižní řada Star Trek končí - To by bylo skvělé!
— Nový film bude zkoumat raná léta Hvězdné flotily - Pokud se něco objeví na Paramount+ okamžitě, nemusíme spekulovat o přechodném období. Těch souvztahů tam bude povícero.
— Kde jsou Lower Decks?! V Česku nikde, „děkujeme“ - Pokud do ledna doplní veškerý původní Star Trek, odpovídalo by pak nasazení celé Discovery +- na premiéru 5. řady. Ale nedělal bych si iluze. O Disco už SkyShow dříve usilovala a s ViacomCBS se nedomluvili.
— SkyShowtime to rozjíždí! Dabingy, kompletace, remastery - Johny, pokud by se někdy měl opakovat takto urážlivý příspěvek, dostaneš IP ban. Tento tvůj post zmizí za 7 dní. Říkám to s největší možnou mírou asertivity. A ne, Johny, nepatříš mezi tolerantní lidi. Ani vzdáleně. Nemusíš si to nalhávat. Vlastně vůbec nechápu, proč tě s takovýmhle přístupem zajímá zrovna Star Trek.
— O původu Mary Sue aneb Když se Trekkies činí - "Bohužel, info o tom, zda budou mít Podivné nové světy .... jakoukoli českou podporu už v den premiéry, nedorazilo."
Jak jednoznacneji bych mel to mel napsat? :-)
— 2. řada Tajemných nových světů se blíží. Víme, jak poběží v Česku - Já nechci být zlý, ale ten článek má pár vět. A v nich to je ;)
— 2. řada Tajemných nových světů se blíží. Víme, jak poběží v Česku - Jo, za Data bez Data a [Žán-Lika], který se bohužel propsal následně i do 6. a 7. řady TNG, by Erell zasloužil, o tom žádná. Ale hereckými výkony je jeden z nejlepších, ne-li ten úplně nejlepší.
— SkyShowtime přidává další Star Treky - Krásný den, Milane,
Amazon si na Picarda a Lower Decks zajistil exkluzivní licenci a má právo vydávat ho za svou vlastní tvorbu pod heslem: "Amazon Original". Uvidíme, jak to bude s koncem seriálu. Doba, po kterou vydrží na Amazonu po skončení třetí řady, předznamená, jak dlouho bude tenhle gigant držet Lower Decks. Ale to je bohužel jediný relevantní ukazatel, který známe.
— Dabing SNW je venku. SkyShowtime slaví Den prvního kontaktu - My se zname? :-)
— Po 33 letech od původního plánu vznikne seriál o Akademii - Tak ono to bude (téměř s jistotou) z 32. století, takže Tilly tam bude moct být i bez cesty časem ;)
— Po 33 letech od původního plánu vznikne seriál o Akademii - Tak zase věřím, že Paramount+ má dobrou metodiku sledovanosti a nevytvářeli by něco, na čem prodělají. Jinými slovy to taky znamená, že Discovery je sledovanější, než si třeba myslíme ;)
— Po 33 letech od původního plánu vznikne seriál o Akademii - Popravdě bych už chtěl seriál o novém Titanu :-) Ty postavy mě baví výrazně víc než aktuálně Riker. Poznat to bylo už v Lower Decks – nemělo to ten náboj, jaký jsem očekával, a to tam byla i Christine Vale ;)
— Kurtzman: Chystáme seriály, minisérie i TV filmy. Sekce 31 žije… - Vskutku, ale to přecijen byli mniši.
— Nečekané propojení 3. řady Picarda a filmu z roku 1979 - Dokud to bude na Amazonu, je dabing vysoce nepravděpodobný. Na druhou stranu bude Picard končit, takže je relativně vysoká šance na jeho nákup nějakou televizí.
— Letošek bude v Česku patřit Tajemným novým světům… - Nemůžu konkrétně, ale není třeba se strachovat ;)
— Letošek bude v Česku patřit Tajemným novým světům… - Nevím, co k tomu říct :-) Ano, jasně, tenhle článek je souhrn novinek – některé jsou staré týden, některé pár hodin. Co má být?
— Picard už v pátek – tady je všechno, co chcete vědět [galerie] - Na ně si občas vzpomenu, ale teď zrovna ne, pravda. Ono je to těžké, když byli vyloženě epizodní. Zajímavé, že se k nim nikdy nevrátili, potenciál byl veliký...
— Chystá se nový seriál? - Dax určitě, však všichni víme, jak měl McCoy šikovné ruce ;) Guinan by však toho času měla být zpět na El Aurelu a Tuvok je zatím příliš mladý. Jinak ano, návrat Averyho Brookse vyhlížím 23 let :-)
— Existuje postava, která by měla mít v SNW minimálně cameo - No je to spíš špatná zpráva pro trekkies, než běžné streamery, pro které bude nabídka produkce asi sedmi různých společností i tak bohatá. Jde o to, že Česko má obecně smůlu na velké "space" seriály – Babylon 5 má HBO, Stargate potom Amazon a oboje je na našem trhu nedostupné. Uvidíme jak to bude s Battlestar právě zde na SkyShowtime a zda se vůbec rozhodnou i pro jakýkoli původní Star Trek. Bohužel to vidíme i v knihách – pro současné vedení společnosti jsme nezajímavý trh :-/
— Na SkyShowtime bude ‚nějaký‘ Star Trek. Ne všechen - Martine, díky za dotaz. V edičním plánu Laseru jsou pro sezónu léto 22 až léto 23 čtyři chystané tituly: https://www.laser-books.cz/edicni-plan/ ; konkrétně na straně 20 ;) A edice Star Trek jede kontinuálně od roku 1999, pouze se v období let '17 a '18 dočasně přesunula do Brokilonu, takže tomu "zase" nerozumím :-) Hezký den.
— TNG herci o 3. rade Picarda a ďalšom vlastnom filme. Vznikne? - Slovenčina není hatmatilka, ale krásný jazyk. Zároveň je to pro Čechy tzv. jazyk srozumitelný, jako třeba norština pro Švédy, atp. No a jelikož je náš nejmilovanější redaktor Slovák, tak tu čtete slovensky ;)
2. řada Picarda skončila pro mě osobně někde v průměru, ale celkově je jakékoli hodnocení subjektivní :)
— Star Trek Deň 2022, online textový prenos - Nechápeme otázku. Zkuste to ještě jednou. Nějak... v souvislostech. Díky.
— Analýza prekvapivého traileru na finále SNW – snímok po snímku - Základní jsou tyhle 4 části: Kruh se uzavírá, Nehodni, Děti bouře a Nekonečný příliv. Není to tak, že by něco končilo cliffhangerem, to určitě ne. Pokud se Přílivu bude dařit dobře, můžeme se pustit dál, do další etapy ;)
— Novinka – Román „Nekonečný příliv“ završuje cestu kvadrantem Delta - Tak tak, 1994 :)
— Tajomné nové svety pohľadom milovníka TOSky - To je hodně cynický pohled.
— Pri Star Wars majú aféru. A Anson Mount (Pike) reaguje… - A když vám je přímo Moses Ingram explicitně ukáže, bude to dostatečný důkaz? :-) Seriózní redakce informují, ale nešíří. Věřím, že nějaké bulvární je ale otiskly.
— Pri Star Wars majú aféru. A Anson Mount (Pike) reaguje… - A pokud není dobrá herečka, barva její pleti překážet může? Nebo jste to myslel jinak a lépe? :-)
— Pri Star Wars majú aféru. A Anson Mount (Pike) reaguje… - V zásadě ano. Byla to strategie, co se ověřila během první velké války s Romulany, kde nebyl důležitý počet lodí třídy NX, ale kolik byli narychlo schopní sestavit Daedalů. A později se to ještě vyhnalo do extrému – taková třída Galaxy byla důsledkem dlouhotrvajícícho míru sice silná, ale v podstatě šlo o létající hotel na přesun kolonistů :-) Středně těžké a těžké křižníky zažily svůj rozmach až během a po válce s Dominionem: Prometheus, Odyssey, Vesta, Inquiry...
— Koľko lodí slúžilo vo Hviezdnej flotile v jednotlivých časových obdobiach? - Podle čeho tak soudíš? Já vidím lehounký rozpor ve tvaru nosníků gondol, ale jinak...?
— Třída Odyssey zavítá na obrazovku. Bude to ikonická loď s písmenem F? - Přesně. Stargazer je back-door pilot minimálně ve fázi konceptu. Takovéhle kulisy nejsou levné a rozhodně nejsou financovatelné z budgetu jedné epizody nebo i řady. Vlastně by i trojka Picarda byla na něco takového málo. A jak pokračovat, když Piky odejde? Vším známým, ale jinak a od 1x01. Viz Narcos ;)
— Jeri Ryan prozradila dojmy o zásadním momentu pro Sedmou z devíti [rozhovor] - Trojka Picarda je oficiálně poslední. Oficiálně znamená najisto ;) Angažmá Picarda bude ale dál možná v "exit strategy" seriálu Stargazer; který zatím není potvrzený, ale IMO brzy bude.
— Jeri Ryan prozradila dojmy o zásadním momentu pro Sedmou z devíti [rozhovor] - No vida, díky! ;)
— Star Trek: Prodigy umí česky a dobře… [video] - Výkon Sonequy je něco, co prostě nechápu :-) Navíc za to dostává i ceny, takže třeba je problém v nás, nevím :-) Každopádně progrese ke Star Treku neodmyslitelně patří.
— Konečně pořádný Star Trek? Zhodnocení čtvrté série Discovery - Nesmysl agitačka? :-) Care to elaborate?
— Konečně pořádný Star Trek? Zhodnocení čtvrté série Discovery - Podle fotky se zlatými modely je tohle už třetí Stargazer, čili i 2893 měl mít nižší číslo a A. Vlastně totéž platí pro Excelsior. Zřejmě je tenhle postup vyhrazený jen některým specialitkám ;)
— Prehľad všetkých lodí Flotily, ktoré sa objavili v pilotnom dieli 2. sezóny Picarda - To je otázka za několik milionů dolarů :-) Já asi nemám nic proti tomu, aby si to vypadalo po svém, ale v tom případě to není director's edition, ale someone's edition. Director's by měla vypadat tip-tip stejně jako 2001 DVD. A to tahle právě nevypadá.
— TMP 4K: Sen o „dokonalé edici“ prvního filmu se zřejmě rozplývá… - Ano, určitě, má tam i stejný klobouk jako v Hell on Wheels ;) Jsou to radosti, tyhle skryté drahokamy :-)
— Hranice už čeká – co zobrazuje úchvatný poster k Tajemným novým světům a trocha historie - Já nevím, mně takovýhle komentář bez nějakého alespoň osvětlení čím je to to, co myslíte, přijde zbytečný.
— Galerie lodí, obrázků a obrazů začátku 2. řady Picarda – rozbor a návaznosti - Ano, netflixovský přístup pustit to najednou má něco do sebe.
— Nový trailer na Picarda konečně ukazuje staré známé - Jo, to já už vím, že se nepřesvědčíme, ale fakt jednoduše je, že se Discovery vyplácí. To je celé – nic dalšího v tom netřeba hledat. Hodnocení Star Treku mainstreamem, ať už kdekoli, bude vždycky úplně mimo. V těhle končinách dopadá standardně špatně třeba DS9 nebo Enterprise. Podívám-li se na trekkies.cz, hodnocení jsou tam kolem 90 %. Taky potřeba rozlišovat mezi lidmi, co to sundají, protože je to podle nich "woke sjw sračka", a kterým se to nelíbí z nějakých normálních důvodů. No a ad Expanze... :-) Chcete show, kde se mlátí lidi mezi sebou a z politických důvodů na sebe shazují asteroidy? Pak je tu Expanze. Ale očekávat tohle v Treku je pomýlené.
— Čo nás na seriálovom a hernom poli čaká v roku 2022… - Technicky vzato není objednaná, ale pouze technicky. Její výroba je jasná na 99,5 % :-) Už vlastně jenom tím, že Kurtzman dostal carte blanche ohledně Trekových projektů; podobně jako Kevin Faige u Marvelů. V Česku to na první dobrou patrné není, ale je to úspěšný seriál, kvůli kterému trekkies přešli na Paramount+ a stejně tak v Evropě dorazí na SkyShowtime. Zároveň je to seriál oceňovaný – pravidelně vyhrává Saturny a jiné. Z obchodního hlediska neexistuje důvod jej zrušit.
— Čo nás na seriálovom a hernom poli čaká v roku 2022… - Ne ne, to není ta distorze, kterou myslíte. Tady to prostě vytvořili tmavé. Dobře to bude vidět na Pátrání po Spockovi, které je zase malinko přesvětlené ;) A jinak mějte trochu důvěry – neděláme recenzi na něco, co bychom neuměli zobrazit :-)
— Star Trek II v UHD, verze 2021 – připravte si ovladač a žluté brýle - Ty romány jsou dobré a netřeba je zahazovat jen kvůli změně timeline. Navíc Coda je trošku komplikovanější, než se na první pohled zdá ;)
— Novinka: Oficiální román k seriálu Picard a řadě Titan, Temný závoj - To, cos teď vytkl Discovery, je pro mě přesně to, co jsem vždy vytýkal Voyageru :) To je fakt osobní vkus, netřeba v tom hledat objektivní pravdy. Co je to progresivní agitka? Že tam jsou Adira a Gary? Ale no tak. Agitace by byla, kdyby křičeli "i ty máš šanci být jako my", a to tam opravdu není ;)
— Analýza Discovery S4 – O co tam jde a jaké to je… - Rádo se stalo ;)
— Analýza Discovery S4 – O co tam jde a jaké to je… - A díváš se na to vlastně teda... proč vlastně? :-) Ten seriál je současný, moderní, není to TNG a ani nikdy nemělo být.
— Analýza Discovery S4 – O co tam jde a jaké to je… - Podle mě vzali pre-viz a rychle něco zbastili na konkrétní datum. Výsledek bude podle mě vypadat jinak.
— Prvá akčná hra po deviatich rokoch – multiplatformná Star Trek: Resurgence - Touché! :-D
— Sedmatřicátníci aneb Ayalův velký výsadek - Ten Voyager od Revellu jsem měl :-) Nedoléhal mi vzadu trup u hangáru, takový ten protažený zobáček u vrat. Ale bylo to asi rukama, přecijen šlo o můj vůbec první model. No a pak jsem měl ještě DS9 od ERTL, který jsem si přivezl z Itálie, a ten měl i malinké runaboutky určitě ne větší než jeden cm. Zajímavé je, že teď už oba modely nemám a ani si nepamatuju, co se s nimi během bouřlivých studijních let stalo :) C'est la vie...
— Staviame model raketoplánu Galileo 7 - To už je věcí osobního vkusu ;) Za mě je každá řada Discovery lepší, takže se doufám i dál ponese v tomto trendu. Vánoční Picard vychází 9. prosince, a co se nejlepší aktuální SF týče, tak tam mám určitě Nadaci. V 5. řadě Expanze mě ke konci Inarosova linka už hodně nebavila a museli to zachraňovat Amos s Clarrisou.
— ŠOK! Divoký rozchod Paramountu s Netflixem. Co to znamená pro Evropu? - Mno, měl bych k tomu několik věcí... Předně, kdy jste naposledy napsal něco pozitivního? :-) No a k věci... Jedna věc je o něčem mluvit, druhá 24 hodin před premiérou oznámit, že mezinárodní premiéra nebude a nemají záložní plán. Ta komunikace z jejich strany selhala až neskutečně epicky.
— ŠOK! Divoký rozchod Paramountu s Netflixem. Co to znamená pro Evropu? - No jo, ale SNW bude mít jiné uniformy :-) To, co má Pike v obrázku je sice podobné té z Discovery, ale je docela jiná – nemá límeček, je do "V" a není tak vypasovaná.
— Novemberový súhrn zo sveta Star Treku [short news] - A viděl jste Spider-Mana Into the Spider-Verse nebo nového Zaklínače Vlčí sen? Jestli to chtějí pojmout v podobných intencích, tak sem s tim! :-)
— Nový šéf potvrdzuje plány na viacero Star Trek filmov vrátane animovaného - Zdravím, zašlete mi prosím na albert.balatka@startrekknihy.cz, kde na prvních třech stranách vidíte chyby. Teď jsem si to znovu prošel a nic jsem nezaznamenal. Díky!
— Nejsložitější a nejkrásnější kniha edice: 8. září vychází Ex Machina [ukázka] - Nevím nevím jestli by Tom Hardy dokázal i po dvou dekádách hrát mladšího Picarda.
— Jesenné novinky vo svete Star Treku [short news; aktualizováno] - No ale hrál mladého Charlese Xaviera a je trekkie. On by si nějakou roli v Treku zasloužil, když už ne Pikyho. Naposledy takhle vehementně prosila Whoopi Goldberg a vyslyšeli ji :-)
— Jesenné novinky vo svete Star Treku [short news; aktualizováno] - Takže je podle vás lepší nechat opuštěné děti v dětských domovech a skupině lidí upírat práva, protože jim podle vás příroda "způsobila defekt". To je nejen zpátečnické, ale taky pěkně hnusné. Tím za sebe končím toto vlákno.
— LGBT+ reprezentace ve Star Treku - Když LGBT+ získají rovná práva, tak tradiční heterosexuálové přestanou plodit a mít rodiny, nebo co? Vždyť tu nikdo nebojuje o něco na úkor existujícího.
— LGBT+ reprezentace ve Star Treku - Aha, vy jste jeden z těch, co žijí v dogmatickém bludu, že jiná orientace či sexualita je trend :-) Není. Oboje je určeno biologicky už během těhotenství. Náprava středověku je samozřejmě nutnost a usilovně na tom pracuje posledních 10 generací. Já jen nechápu, proč sledujete Star Trek, ve kterém je vykreslena utopistická budoucnost, kde je vše věcí volby. Včetně tedy změny pohlaví, kterou doktor Bashir provedl prakticky ambulantně ;)
— LGBT+ reprezentace ve Star Treku - Dvě, děkuji za optání :-D Ne-heterosexuální vztahy a vazby jsou samozřejmě přírodní záležitostí a dějí se u každého druhu na planetě odnepaměti. Že je to "špatně" nám vnucují náboženství posledních 2000 let, předtím to nikdo moc nehrotil – viz starověké Řecko. Manželství je právní úprava soužití páru. Biologičtí rodiče v něm vůbec žít nemusí a jestli je člověk dobrý rodič, nebo ne, rozhodně neurčuje orientace nebo sexualita. Viz třeba zde: https://www.instagram.com/dvatatove/ . Problém je čistě v právní úpravě, která nejen nedovoluje osvojení dětí, ale zároveň odebírá dítě v případě úmrtí bilogického rodiče – partner na něj nemá právo, přestože ho XY let vychovává. Pak tam jsou samozřejmě i podružnosti typu dědění, ale nejhorší je ta nesystémová strašnost ohledně dětí, která uvrhá do deprese mnoho a mnoho lidí, včetně právě těch dětí. Příšernou právní úpravu máme v případě změn pohlaví, kde jsme mezi posledními pěti zeměmi na světě, že přeměna znamená automatickou sterilizaci. Všechno toto je potřeba změnit. Takže dokud nebude platit, že člověk je člověk, tak zatněte zuby – bude se na to upozorňovat ;)
— LGBT+ reprezentace ve Star Treku - Je těžké se zastávat Bermana, který byl dosazen studiem coby cenzor/vykonavatel vůle předsednictva ;) Že tuhle svou prvotní roli později trošku přerostl mu slouží ke cti, ale TNG éra je o řád sterilnější právě díky němu.
— LGBT+ reprezentace ve Star Treku - Největší problém s LGBT+ má samozřejmě většinová společnost, která jim dodnes nebyla schopna přiznat rovná práva. A Star Trek byl, je a doufejme i nadále bude sociálním zrcadlem.
— LGBT+ reprezentace ve Star Treku - ♥
— LGBT+ reprezentace ve Star Treku - A stunning job! Děkuji převelice ;)
— Star Trek Den 2021: všechny informace skladem [aktualizováno] - A četl jste? (No my víme, že ne ;) )
— Novinka! Vychází startrekový dárek k 55. výročí – román Ex Machina - Takové knihy skutečně existují, ale zda by se v Česku uživili, to je otázka na širší průzkum. Ostatně totéž platí pro zrcadlový vesmír, DS9, nebo "what if...".
— Novinka! Vychází startrekový dárek k 55. výročí – román Ex Machina - O tom, že měl převzít Excelsior už ve dvojce, jsem nevěděl ani já :-D Dobrý! Ukazuje to, jak krásně propojený ty původní filmy byly. Snad se něco takového podaří zopakovat.
— Kdo je George Takei a proč se odmítl vrátit v Generacích (1/2) - Ale no tak... :-)
— Nejsložitější a nejkrásnější kniha edice: 8. září vychází Ex Machina [ukázka] - To bude trochu omyl... 4 řady byly jasné. Pak přišlo podivné období, kdy se nevědělo, jestli bude 5., až se na konec řeklo, že nebude. No a přišla TNT a 5. řada dostala zelenou. Čili proto je základní příběh ukončen v S4 a pětka je o něčem jiném. Na druhou stranu posledních asi 10 dílů S5 je zhruba to nejlepší, co kdy pro televizi vzniklo, čili za mě to dopadlo skvěle ;)
— Když je odečtete, tak je lepší o čtyři: DS9 vs. Babylon 5 - Díky za doplnění ;)
— Retro: Recenzia hry Star Trek Klingon Academy - Čestná výjimka je Nejzazší hranice, která na DVD vypadá otřesně., jinak ale ano, DVD dostala úplně jiný level péče, než následné i na pohled nevzhledné vydání na BD.
— Co je potřeba, aby Motion Picture dopadl ve 4K tak, jak chceme - No naopak :) Poukazoval jsem na to, že právě Společenstvo Prstenu dopadlo velmi podobně jako Khan – Na BD je obě modré, ve 4K ztmavené a odbarvené. Jeden fanoušek v Rusku si dal u HD Společenstva tu práci, že to kompletně nabarvil podle DVD scénu po scéně. U Khana zatím nic :-)
— Co je potřeba, aby Motion Picture dopadl ve 4K tak, jak chceme - Horizon, pokud si dobře pamatuju, má původní scénář a zároveň ničemu v kontinuitě nevadí. Sám ho vnímám jako pěkný doplněk seriálu.
— Plán na 5. řadu Enterprise obsahoval mnohem víc než Shrana v posádce… - Nelze než souhlasit :-) Závěr seriálu je pro mě také Demons/Terra Prime. 4x22 je takový nahořklý bonbónek bez kterého by se svět nezbořil, ale má to pěkný konec – to zas ne, že ne ;) Na druhou stranu Romulanské války vyšly česky v knihách, a to je to pravé zakončení seriálu. Minisérce bych se ale určitě nebránil – ENT si ji zaslouží. Konec konců Archerova posádka měla být ta, kdo vystřídá TNG ve filmech ;)
— Toto jsou cesty… - Novinky to rozhodně jsou. Možná pro vás ne, ale pak víte něco, co my ne a pojďte pro nás psát ;) A jak uvádíme výše, existovalo to nanejvýš v rovině drbu, potvrzené nebylo nic.
— Q: „Točíme teď i 3. řadu.“ - Ono se po každé řadě říká, že už to Netflix nebude dělat, ale já popravdě nevím, kde se to bere, protože každá další řada pak na Netflixu je :-)
— Žně! Trailery, teasery a info na PIC, DSC, LD, PRO a dokument o Uhuře - Za mě vypadají docela dobře, ale chybí jim pásek. Kabátové uniformy musí mít pásek. Oficiální zdůvodnění zní, že šedá byla fajn na stanici, ale na Discu jim to splývalo s některými materiály pozadí. Podle mě teda ty nové modré splývají taky, ale tak co už – co sezóna, to nová uniforma. Někdo tomu Voyageru musel vytvořit protipól ;)
— Žně! Trailery, teasery a info na PIC, DSC, LD, PRO a dokument o Uhuře - Chápu, takhle se já těším na Tajemné nové světy! :-)
— Žně! Trailery, teasery a info na PIC, DSC, LD, PRO a dokument o Uhuře - Dobrý postřeh! To jsem si vůbec nevšim :) Pro jejich absenci není reálný důvod, ale na druhou stranu tahle produkce ráda dodělává hodnosti a uniformy na poslední chvíli ;)
— Žně! Trailery, teasery a info na PIC, DSC, LD, PRO a dokument o Uhuře - To zatím stále nemohu prozradit, ale snad se ta chvíle už blíží! Jsou všechny výrazně spojeny s letošním 55. výročím ;)
— Typhonský pakt pokračuje… Tentokráte s posádkou lodi Titan kapitána Rikera - Protože S3 Disco dopadla dle váš špatně, nebo to myslíte tak, že bude působit televizně?
— Nick Meyer a Kalinda Vasquez něco pečou aneb udělejte si přehled ve filmovém Star Treku - Kapitán, kterého všichni milují + kapitán, který jím dlouho nebyl + kapitán nejkapitánovatější + kapitánka. Takhle stačí? :-)
— Prodigy se představuje a budoucnost Star Treku nejen na Paramount+ - Plán samozřejmě je, ale se zveřejněním stále čekáme na protistranu. CBS se slučovala s Viacomem, tudíž všechno trvá tak trojnásobně delší dobu :-/
— Prodigy se představuje a budoucnost Star Treku nejen na Paramount+ - Archer byl skvělej, o tom vůbec žádná ;)
— Vrátí se Scott Bakula zpět jako kapitán Archer? - Romulanské války přišli bezprostředně po seriálu, tj. 2156 - 2160 – to TOSka jasně datuje, čili ty to nebudou. Alespoň je ale máme v knihách. A skvělých knihách! ;)
— Vrátí se Scott Bakula zpět jako kapitán Archer? - To já moc ne :) Určitě ne jako admirál v aktivní službě. SNW se budou odehrávat 2259/60 a Archer se narodil 2112. Ale vymyslet se dá cokoli, to je fakt – třeba ho Daniels šoupnul někde v průběhu o 60 let dopředu s dovětkem „hups“ :-)
— Vrátí se Scott Bakula zpět jako kapitán Archer? - ... a samozřejmě Disco, které nenavazuje na nic ;)
— Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější… - Laris a Zhabana zmiňuje komiks Picard: Countdown. Ten jsme už vzhledem k platformě nemohli vydat, ale jsou tam ;) Pokud nechcete moc postav a lineární děj, tak doporučím novogenerační Smrt v zimě. A pokud se bude líbit, tak potom sérii Titan.
— Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější… - Co si budem povídat, ono napsat charaktery podle (mnohdy ani ne) jedné A4 jejich základních vlastností je trochu problém. Navíc ten prequel asi mnohkráte připomínkovalo mnoho lidí, z toho je pak spisovatel taky nervózní. Třeba její "Cardassia: The Never-Ending Sacrifice" je vyloženě klenot!
— Star Trek: Discovery: Wonderlands – První rok ve 32. století - Jo, Una píše fajne :) Ale když se rozhlédnu kolem, evidentně to nesedne každému...
— Star Trek: Discovery: Wonderlands – První rok ve 32. století - Podle mě Narek spadnul do vody a neviděli jsme ho naposledy, ale počítal bych třeba se třetí řadou. Ve dvojce očekávám zcela jiný příběh. Tipuju časovku ;)
— Natáčení 2. řady Picarda začalo, potvrdil staro-nový showrunner - Já po prvním díle čekal zhruba tohle, a to jsem dostal, takže spokojenost. Nesedly mi jen vyložené drobnosti – ale pokud přeci něco, pak míra prezentovaného násilí. (ano, narážím na tebe, scéno s Ichebem)
— Natáčení 2. řady Picarda začalo, potvrdil staro-nový showrunner - Proč těžko? Z Enterprise vyšly 3 knihy a je třetí ;) A není to škoda, číst jenom TOS?
— Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější… - S Pikem, Spockem a Unou už jedna kniha česky vyšla ;)
— Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější… - Rozumím, já taky rád všechny řady :) Ale účelem je právě dobrat se té "masově nejoblíbenější". A to by s deseti hlasy pro každého jaksi nešlo ;)
— Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější… - TOS zařazujeme pouze při výročích. Její komerční potenciál je na regulérní knižní řadu příliš malý.
— Anketa: Která knižní řada je vaše nejoblíbenější… - Za sebe musím říct, že bych taky uvítal nějakou argumentaci ze strany pánů výše. Mně se třeba Disco s každou řadou líbí víc a víc a rozhodně mi není jasné, co by na ní mělo být nepovedené. Jasně, Michael brečí, ale to se děje teď všude - aktuálně třeba v Expanzi - nicméně krom toho?
— Michael Burnham se připojuje k expedici na horu Paramount [video; aktualizace] - Ano, je to tak. Už je to opraveno ;)
— 5 startrekových herců v rolích, které znáte, ale nevíte, že to byli oni… - To rád slyším! Ale zase není Trek, co by se líbil všem – i Disco má své příznivce ;)
— Přicházejí Děti bouře – nový voyagerový román od Kirsten Beyer - Díky. Nejen já, ale celý náš tým se snažíme ze všech sil ;)
— Přicházejí Děti bouře – nový voyagerový román od Kirsten Beyer - Super! A dorazil? :)
— Přicházejí Děti bouře – nový voyagerový román od Kirsten Beyer - Jako z tohohle zklamaný nebudeš ;)
— Přicházejí Děti bouře – nový voyagerový román od Kirsten Beyer - Čekám jenom na smlouvu od CBS a pak hned zveřejním. Už měla být před vánoci, ale zatím nedorazila – covid.
— Přicházejí Děti bouře – nový voyagerový román od Kirsten Beyer - Jestli bude... :) Tady nezbývá než doufat, než že to zařadí česká odnož Nickelodeonu, jakožto stanice ze stáje CBS.
— Lower Decks míří na evropský stream [video] - Doug Jones by byl jistě rád :) Na Twitteru nás občas lajkuje, tak třeba si čte i komentáře ;)
— Natáčení 4. řady Discovery bylo zahájeno [video] - V druhé větě předposledního odstavce píšeme i o tom, kdy do výroby skočí právě 2. řada Picarda ;)
— Natáčení 4. řady Discovery bylo zahájeno [video] - ♥
Naše řeč! ;)
— Novou knihou z prostředí seriálu Star Trek: Picard bude… - Zítra vychází Typhonský pakt a před vánoci ještě budou Děti bouře – to jsou ideální dárky pod stromeček ;) Tohle pod něj určitě nebude :-D Ne, ne, letos bude přes vánoce volno, po mnoha letech ;)
— Novou knihou z prostředí seriálu Star Trek: Picard bude… - No tak špatně uvádějí, že se Paramount rozhodl stopnout přípravu všech tří projektů, tedy Star Trek 4 jako takového, což není pravda. ST 4 to jen posunulo do nové fáze, kdy už nové vedení bude chtít, aby vzešel výsledný produkt. Mezi Nemesis a ST 2009 byla pauza 6,5 roku - myslím, že toto nechtějí překonat a tudíž už musí něco zvolit v dohledné době.
— Star Trek 4 – Ve hře už jsou 3 aktivní varianty… - Čistě dle definice ne – 6. srpna začíná Lower Decks.
— Jak to vypadá s 3. řadou Discovery… - To je otázka. Do nějaké úrovně to patrně lze, nicméně většina VFX týmu dělá z domova.
— Jak to vypadá s 3. řadou Discovery… - jj, John Colicos vs. James Callis - podobnost čistě náhodná? :-) Callis by na jednu stranu byl ale rozhodně zajímavý Klingon! :-)
— SNW: Po kom prahneme a koho určitě vidět nechceme - SNW začínají po druhé sezóně Discovery, tedy v roce 2258, 4 roky po události startrekového pilotu "Klec".
— SNW: Po kom prahneme a koho určitě vidět nechceme - Je to tak. Repríza S2 předcházela premiéře S3.
— Ochránce, aneb jak jsme se sem k@#$% dostali, část druhá - Jo jo, pětka je srdcovka. Ten film má akorát horší efekty, jinak je prostě boží! ;)
— Velké hlasování o nejlepší ST film v česko-slovenských vodách - Do toho patří i pětka, kde pak z toho všeho potřebují dovolenou ;) Ale tak zkusíme to: Khan, Spock, nebo velryby? :-)
— Velké hlasování o nejlepší ST film v česko-slovenských vodách - U romulanů je to trochu jinak. Generál je v podstatě 'fleet admiral', čili ta hodnost byla vybrána správně. Tady je přehledná tabulka romulanských hodností ;)
https://memory-beta.fandom.com/wiki/Romulan_ranks
— Velký rozhovor s komodorem Oh, Tamlyn Tomitou - Jako jsem zvědavý, jak tohle dopadne... Objevuje se zhruba 51 % teorií, že se začíná nanovo a tak 49, že pojede Kelvin :-)
— Star Trek 14 míří na hvězdnou posilu… - SGU skončila bohužel kvůli krachu MGM, nikoli kvůli nezájmu. Možná o to je to tragičtější :-/
Picard za mě přílišně temný není. Rozhodně ne víc než třeba DS9.
Orville je TNG na steroidech a nemá ambici ji přerůst. Je to hrozně milé dílko a očividně splněný sen, ale jeho cílovka je jasná a úzká.
A jinak Trek bez Spocků, Picardů a Pikeů, ideálně z 25. století +, chci samozřejmě taky. Nejvíc "fascinující" tahle situace asi byla u Sareka a Amandy a jejich rodičovství Michael. S takhle umělým šroubováním se nějaký Picard nemůže měřit :-) Teď se jako samostatný tváří chystaný Star Trek 14, tak uvidíme...
— Star Trek: Picard a ne/dokonalost Federace - Doufám, že by takový mohl být Pikeův seriál... Ale doufat je jedna věc, že jo :-D
— Star Trek: Picard a ne/dokonalost Federace - Vážně? Čím? To mě zajímá... Já celý jeho přístup právě shledávám hyper-pozitivním. Kde tam co kritizuje?
— Jonathan Frakes o Discovery a režii. Chystá se na celkem 4 ST seriály - To by vlastně byla dost dobře nejlepší možnost.
— Jeff Russo zřejmě složí hudbu ke 14. ST filmu + další info - No jo... :-D
— Váš nejoblíbenější android Soongova typu… [aktualizace & výsledky] - Picard má, pokud dobře počítám 10 hlavních postav, z čehož je jeden stejnopohlavní pár, čili 20 %, tedy +- realita. Kdyby to chtěli za každou cenu podsouvat, jsou tam LGBTQ+ všichni :-)
— Michael Chabon odpovídá na dotazy ohledně konce 1. řady a nastiňuje druhou [spoilery] - "Jinak úžasný překlad, krasý rozhovor" - děkuji ;)
Jinak ale Sedmé orientace nebyla nikdy explicitně řešena, čili toto je i vzhledem ke kánonu OK :-)
— Michael Chabon odpovídá na dotazy ohledně konce 1. řady a nastiňuje druhou [spoilery] - Aniž bych chtěl zabředávat do vleklé diskuze "ale můj je názor je pravda" :-) , tak zereaguji... First & foremost: Orientace je každého věc. Secondly: Naše společnost si naštěstí prošla odtabuizováním a tento proces odhalil mimo jiné to, že hetero orientace převládá, ale minority zdaleka nejsou tak minoritní, jak se nás zbytečně snažila přesvědčit společenská nesnášenlivost živená režimem a/nebo náboženstvím. Buďme šťastni za každého člověka, který může být dnes šťastný a ještě před třiceti lety nemohl být. A na ty malé příklady v seriálech, které říkají "ne, není to špatně" buďme hrdí - stejně jako jsme dodnes hrdí na Uhuru ;)
— Michael Chabon odpovídá na dotazy ohledně konce 1. řady a nastiňuje druhou [spoilery] - Měrná jednotka "dost času" je skvělá! :-)
ad "PRÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓČ zrovna Sedmá"
A proč ně? Vždyť toto je přeci úplně jedno.
— Michael Chabon odpovídá na dotazy ohledně konce 1. řady a nastiňuje druhou [spoilery] - WOW, to je sumář :-) Inu, 1000 lidí, 1000 chytí ;) Nicméně...
- Narek a Narissa spolu nic nemají.
- Jurati není z psychicky nejodolnějších a to nutkání Maddoxe zabít jí do hlavy vložila Oh.
- Když může Paris pochlastávat po Marseille, může Raffi kouřit v poušti ;)
- Sikarijská technologie přenáší osoby. Kdyby tím prohnaly vojáky, ocitnou se bez spojení se Společenstvem.
- Když posádka přišla na to, že vrahem je Agnes, tak se stalo celkem dost a na DS12 měla putovat pod zámek. Jenže ono, když se přijde na to, že jednala pod vlivem, tak to holt je polehčující okolnost, že ano...
— PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem - A co teprve my, co vyrostli na Treku na v neděli v 18:25 na Nově a jinak denně na SAT.1 ;) Připadám si starý :-D
Koncept jednoho příběhu na díl alespoň částečně zachovala Discovery, byť asi i tam to teď vezme za své. A je to škoda. K Treku tenhle formát neodmyslitelně patří.
— PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem - "Druhá řada asi bude zpožděna celou tou situací kolem pandemie"
Snad ne o moc. Mají to skvěle rozjeté, by by velká škoda, kdyby do toho hodil vidle virus.
— PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem - "Jen by mě zajímalo kdo nahradil šéfa bezpečnosti flotily po otevřené zradě komodorky Ohm?"
To se obávám, že se asi nedozvíme. Při 26 epizodách, nebo alespoň dvaceti, je šance vysvětlit kde co, ale na ploše deseti se asi budeme muset spokojit s tím, že je odhalena. Jinak ale chystáme spoustu otázek na a odpovědí přímo od Michala Chabona ;)
— PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem - Poslední větu z komentáře jsem odstranil a podobné nenávistné komenty tu už nechci vidět.
— PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem - Musím říct, že by mi to přišlo směšné v momentě, kdy by ho začali digitálně omlazovat a přišel by o mortalitu podobně jako Dat v TNG. Takhle mi to vlastně paradoxně nevadí...
— PIC 1×10 – Grandiózní finále s velkým příslibem - Jo, všechno zlé je pro něco dobré ;)
— Star Trek: Discovery dnes od 22:00 na Prima COOL [video] - Předně:
1) Existuje skupina lidí, kteří nesnáší dabing a ta Discovery už viděla. Na Netflixu ;)
2) Je nesmírně dobře, že je Star Trek opět v televizi. A dokonce v lukrativním časovém slotu.
3) Kdo se dívá na COOL, je zvyklý, že to na něj mluví česky, tudíž i Disco musela dostat dabing, a je to dobře!
4) Ten dabing nikterak nevybočuje z nastoleného aktuálního trendu, čili není ničím zajímavý, ale není ani podprůměrný. Všichni musí mluvit pomalu a nepřirozeně artikulovat, aby tomu rozumělo i malé děcko.
A teď k samotnému hodnocení: Hana Kusnjerová nedokáže zařvat, což je u Michael škoda, ale jinak je dobrá. Mám tu nevýhodu, že jsem viděl DS9 česky, čili Saru je Quark – ani se ho nesnaží mluvit jinak. Třeba předchozí Quark, Zdeněk Bureš, namluvil Neelixe – dokonce i ve stejné epizodě – a poznat to nebylo. Dagmar Čárovou bych vůbec nepoznal – její Sigurney poloha je evidentně pryč :-/ Filip Švarc na pozadí nesmí chybět! :-) Malá Micheal, to je tragic! Sorry, jako ;) Moc se mi líbí Nina Horáková na Keylu Detmer a suverénně nejlepší je Igor Bareš na Sareka! Profesionál, ze kterého není Tuvok slyšet ani chvíli, přestože na něj byl také skvělý. Uvidíme pak jak ještě další postavy...
— Star Trek: Discovery online na cool.iprima.cz - Díky za diskuzi, ale o 10. epizodě si popovídáme večer u jejího hodnocení ;)
— Picard – Fotografie z natáčení finále sezóny a Blue Skies [video] - To je reakce na tenhle díl popisovaný, nebo finále? :-)
— PIC 1×09 – Z čehopak se vyrábějí děvčátka? (a chlapci) - Ha, to je dobré připomenutí s tím Nomádem...
— PIC 1×09 – Z čehopak se vyrábějí děvčátka? (a chlapci) - Což je super! Naopak jsem rád, že Picard umí cílit na širší záběr diváctva. Taky myslím, že kdybychom tu dělali recenze všichni z redakce, tak bude na každý 5 úplně jiných :-)
— PIC 1×09 – Z čehopak se vyrábějí děvčátka? (a chlapci) - No v první řadě je skvělé, že se Star Trek zase vrací do TV a bude v obecném povědomí. Co se kvality týče vysílá Prima COOL ve fulHD, čili ta bude totožná. A dabing je zkrátka něco, bez čeho česká TV stanice neobstojí.
— Star Trek: Discovery od 1.4. na Prima COOL - Cylony jistě - však taky to video ;) - ale pro nás děti 80. a 90. let je to prostě SkyNet :-)
— PIC 1×08 – Poházené kusy skládačky zapadly do sebe - Jo, to by rozhodně mohlo být zajímavé. Líbí se mi, kolik dveří teď Star Trek otevírá...
— Kapitán Pike usedne do kapitánského křesla vlastního seriálu. Na 99,9 % - Na jejich „titanské roky“ byli staří už před deseti lety ;)
— Kapitán Pike usedne do kapitánského křesla vlastního seriálu. Na 99,9 % - EF a EF II jsou samozřejmě taky skvosty, stejně jako DS9 The Fallen, ale skvostné už bohužel není jejich spouštění na W10 :-/
— Láska k Treku za časů corony – co číst, na co se dívat… - O tom jsem popravdě fakt netušil... A tak mě napadlo... Nechtěl byste si o tom sepsat článek? :-) Jednak to zajímá vyloženě i mě a potom si myslím, že by to slavilo úspěch i mezi čtenáři. Co vy na to? ;)
— Láska k Treku za časů corony – co číst, na co se dívat… - Je to bohužel jak píše Martin. Seriál Picard vytvořil vlastní osu, a i když relativně hodně věcí z knih stále platí, některé věci ne. Ale nezapomínejme, že v knihách jsme v roce 2382 a toto je 2399 – co se například stalo s Beverly se patrně jen tak nedozvíme. Typhonský pakt stále plánujeme a letos vyjdou první dva jeho díly. I kdyby se reality nakonec rozklížily ještě víc, Typhonský pakt vydání zaslouží ;)
Jinak naprosto souhlasím, že borgská otázka byla uzavřena tak mistrně, že je velká škoda ji znovu otevírat.
— PIC 1×07 – Noha z plynu a pečeme pizzu. …a králíkorožce! - Děkujeme ;) Pravda, že teď na přísun dobrých zpráv chvíli nevypadá :-(
— Kapitán Pike usedne do kapitánského křesla vlastního seriálu. Na 99,9 % - Už nějakou dobu víme, že plánují Star Trek Alway On, tedy jeden ST na každý týden v roce. Osobně jsem rád, že jedním z nich bude Pike, protože ono to půjde i hůř – nezapomínejme, že jedním ze seriálu bude taky Oddíl 31 ;)
— Kapitán Pike usedne do kapitánského křesla vlastního seriálu. Na 99,9 % - Ano, postupně se to zlepšovalo až do vlastně úplně v pohodě konce druhé řady. A ano, herečka Michael tomu spíše odpomáhá – chybí jí přirozené vystupování.
— Kapitán Pike usedne do kapitánského křesla vlastního seriálu. Na 99,9 % - Pravda, na to už jsem skoro zapomněl :-)
— Picard – 1. sezónu zakončí dvojdíl s komplikovaným názvem - Tak tady se neshodneme. Jasně, nějaké mouchy to mělo - ve středu večer to zase rozeberu - ale podobně jako TNG "Family" má toto své jasné opodstatněné místo.
— Zajímavé video: ‚Little House on Nepenthe‘ + „Pracovna“ s Rikerem - Andromeda byla boží! Možná cheesy a postupně jí docházel dech, ale boží! :-D
— Sonequa Martin-Green se vydá zachránit Galaxii + další novinky - Viz BorgDog a moje odpověď na něj níže. Naopak mi právě přijde, že Picard tyto otázky také řeší, jen jinou formou a ne vyloženě na popředí, ale jsou tam.
— PIC 1×05 – Špína města z hvězdného prachu - Souhlasím. Picard tyhle otázky spíš pokládá, než aby diváka naváděl, co je správně.
ad 1) To je v dnešní evropské situaci zásadní téma. A něco na co Patrick chtěl upozornit.
Ale všechny tři otázky jsou svým způsobem zásadní. A řekl bych detailnější než s čím chodila TNG.
— PIC 1×05 – Špína města z hvězdného prachu - Tak jsem to viděl... A 95 je ve hře ;) Souhlasím, že jsem zatím o nejlepší kus.
— PIC 1×05 – Špína města z hvězdného prachu - To zní jako výzva :-) Tak uvidíme... ;)
— PIC 1×05 – Špína města z hvězdného prachu - Prkénko na gaskoňský sálámek, deka, přívěšek, skleničky, unisex trička... Zase jako nejsou tam jenom hrnky ;)
— Picard – Když se fikce stává skutečností… - Holt pořád platí, že filmová studia zpravidla žijí několik dekád v minulosti :-(
— Picard – Když se fikce stává skutečností… - Vida, mně se třeba čtyřka líbila víc než trojka :-)
— PIC 1×03 – Podhoubí zakončuje 1. kapitolu - Přesně :-) Toho jsem si všimnul, jakmile jsem poprvé uviděl fotky. Asi počítali s tím, že si toho málokdo všimne. Ještě neznají trekkies tak důvěrně ;) :-D
— PIC 1×03 – Podhoubí zakončuje 1. kapitolu - Ano, taková možnost na místě bude ;)
— Křest knihy a beseda k seriálu PICARD s Pavlem Soukupem - To chápeme, ale Comic-con je přecpaný programem a bohužel nejde na časové dispozice vyhovět všem.
— Křest knihy a beseda k seriálu PICARD s Pavlem Soukupem - Přesně. TNG skončila 1994. Kdyby dneska někdo přišel s novým seriálem, který by vypadal jako na přelomu 80. a 90. let, tak je zrušen po neodvysílaném pilotu ;) Navíc Sir Patrick sám říká "toto není TNG, neberte to tak". On nechce znovu totéž, ale vývoj - přirozený vývoj.
— Star Trek: Picard – Úvodní znělka [video] - Instagramy, Facebooky a Twittery dotčený, ale kontrolovat je na spoilery a třídit nebudeme ;)
— Star Trek: Picard – Premiéra v Hollywood Chinese Theater - Mám takový pocit, že se jim tady radši úplně vyhnou.
— V pořadí již 6 teaser na Picarda ukazuje opravdového Data - Sepíšu tu o tom esej, ale asi až po vánocích. Ale byl to masakr... Hell, pořád je to masakr! :-) Práce nám ještě zdaleka neskončila ;)
— Už nikdy pozadu. Román ‚Star Trek: Picard – Nejposlednější z nadějí‘ vychází 5. února - Paráda ;)
— Už nikdy pozadu. Román ‚Star Trek: Picard – Nejposlednější z nadějí‘ vychází 5. února - Díky ;) A pokud to aspoň jednoho člověka přivedlo nebo vrátilo k DS9, tak to za to stálo.
— RR DS9 – Galerie: 176 epizod, 176 obrázků - Ano, plán máme na celý příští rok už hotový. Oznámíme během příštího týdne ;)
— NEJTĚŽŠÍ CHVÍLE: Novinka v prodeji zdaleka ne jen pro fanoušky Discovery - Bohužel je tomu tak :-(
— Ve věku 79 zemřel Charlie X, Robert Walker Jr. - Jo. A tam to byl dokonce "jen" Blu-ray. V kině v '95 to byl ještě poctivý 35mm pás, a to bylo naprosto neskutečné! Přišlo mi, že doslova jsem v nexu. Dodneška je to jeden z mých asi tří TOP kino-zážitků.
— Dva kapitáni, jeden osud – Star Trek: Generace slaví 25 let - Díky ;) Za sebe musím říct, že kniha je určitě povedená! Ale tak u Davida Macka moc vedle šlápnout nejde :-) Viz Volání osudu.
— Přichází knižní Discovery v češtině! - Ano, je to tak. Ale zatím pššt :-)
— 2 romány v jednom – vychází nový Voyager! - Letos ještě jedna kniha bude, ale Titan to není. Ten se skutečně přesunul na 'early 2020' ;)
— 2 romány v jednom – vychází nový Voyager! - Vyšly a jsou to epizodní příběhy nevalné kvality. Nemá smysl kvůli nim odsouvat to zásadní ;)
— 2 romány v jednom – vychází nový Voyager! - jj, jsem moc rád, že začali implementovat nové uniformy i mimo třídu Constitution.
— „Trable s Edwardem“ představí v kapitánském křesle Rosu Salazar - Tak za mě patří Andromeda do zlatého fondu SF, takže to spíš bude otázkou osobního vkusu ;) Nicméně, že něco v jednom století existuje a v dalším ne, je zcela přirozené, viz třeba Řím. Ale abychom nechodili daleko do minulosti... Kdyby před 90 lety někdo v Königsbergu tvrdil, že to v roce 2019 bude strategická ruská exkláva, všichni by se mu vysmáli. Dnes o Kaliningradu už jako o Německu nikdo ani neuvažuje. Na skutečnou změnu stačí mnohem méně než 100 let.
— Teaser na 3. řadu Discovery - Tak si říkáme :-) Jsou v přípravě ;)
— Slavíme první rok! - Jsme radi, ze povazujete tempo jedne knihy za dva mesice za nedostatecne, pokusime se zlepsit ;)
— Zkouška ohněm: Kirk – Hvězda všem zbloudilým | Právě v prodeji - Ano, je to tak. Nicméně... Žádná dobrá duše nikoho na 8K master neupozorní, neboť se první film natáčel na filmový pás 35mm, čili 4K je limit. 8K by už tak nebyl master, ale upsacale 4:1, a to už je dle mého nežádoucí. 8K master se dá vyhotovit z filmového pásu 65 mm a více, tedy v zásadě jen IMAX a s přimhouřenýma očima některé staré formáty typu Cinerama, kde například Lawrence z Arábie dostal nedávno 6K léčbu. 8K už bylo zkrátka moc - nedostačoval zdrojový materiál. 4K je pro drtivou většinu filmů točených na pás maximum. I dnes se většina filmů točí do 4K. Jen ty vizuálně náročné a drahé do většího rozlišení. Třeba Captain Marvel je natočená v 8K, ale třeba oba poslední Avengers jsou jen 6K ;) Nejsem tedy sám, kdo si myslí, že 4K by měl být domácí technologický strop.
— Paramount uvažuje o 4K režisérské verzi prvního filmu - Poslední letošní kniha je stále překvapení. A ano, Enterprise chystáme. Taktéž sérii, co se stalo po seriálu, nebo respektive v tomto případě po založení Federace, ke kterému jsme dospěli v závěr Romulanských válek ;)
— Kapitán Picard se vrací a Mír prohrává! NOVINKA v prodeji… - Může být obojí, neboť se to rozhodně nevylučuje ;)
— Showrunnerem seriálu Star Trek: Picard se stal Michael Chabon - Super! Zkouška ohněm: Kirk bude pravděpodobně v druhé půli srpna a další budou následovat v podobném tempu ;)
— Kapitán Picard se vrací a Mír prohrává! NOVINKA v prodeji… - Jo, to je vždycky příjemné, když se to strefí na dovču ;)
— Kapitán Picard se vrací a Mír prohrává! NOVINKA v prodeji… - Super, jsme rádi ;)
— Kapitán Picard se vrací a Mír prohrává! NOVINKA v prodeji… - Určitě nepřestaneme ;) A od autorů seriálu bylo opakovaně potvrzeno, že knihy platí, čili tady bych problém neviděl. Konec konců jedna z autorek seriálu, Kirsten Beyer, je zároveň autorkou mnoha románů z post-Nemesis éry a těžko bude takříkajíc "střílet do vlastních". Naopak kolegům vysvětluje kontinuitu a kreslí hvězdné mapy. Snad vás toto info potěšilo, mějte pěkný večer ;)
— Vrátila by se Kathryn Janewayová? - Přesně tak. Ono to do té Kelvinovky vlastně docela zapadne.
— Quentin Tarantino potvrdil… + nové spekulace - Trombón = Riker. Zbytku příspěvku vůbec nerozumím :-)
— Dočkáme se v novém seriálu přeci jenom jednoho camea? - Děkujeme, to nás těší ;)
— SHOT TREK #17: Startrekové HRY. Všechny! (skoro) - Ano, je to tak. Na přání čtenářů jsme přistoupili k chronologickému řazení. Pátý Titan je nicméně už třetí knihou, kde stránku edice najdete v této podobě ;)
— DNES VYCHÁZÍ: TITAN – Přes dravé moře - To moc rádi slyšíme ;)
— DNES VYCHÁZÍ: TITAN – Přes dravé moře - Souhlas. A výhoda je, že jí i autor přímo psal dle Stephany Jacobsen ;)
— Odkazy na kánon v 5. až 8. epizodě 2. řady Discovery - V clanku ale porovnani jsou ;) Mozna ne uplne ve vsech pripadech, ale jsou.
— Odkazy na kánon v 5. až 8. epizodě 2. řady Discovery - A já si říkal, že mi to něco připomíná. Díky za připomenutí ;) Asi jsem tu povídku díky šílené filmové adaptaci vytěsnil někam za okvaj :)
— Odkazy na kánon v 5. až 8. epizodě 2. řady Discovery - Známých je 7 herců včetně Stewarta, z čehož jsou 4 běloši včetně Stewarta. Krom nich je to Maor, černoška a hispánec ;) Stačí si nahoře v liště kliknout na tlačítko PRIMELINE a lehce scrollovat dolů.
— „Picard“ – další tři tváře - Šátrám v paměti na jaký díl Disca bych se rád podíval znova a...
— 12 let s Titanem. Kdy, kde, co a jak… - To až tak 2050 ;) Snad :-D
— 12 let s Titanem. Kdy, kde, co a jak… - Touché ;)
— Internetem se šíří ukázka z amatérského remasteru DS9. Chceme to? - Tak to radši i TOSku bez remasteru :-)
— SHOT TREK #12: TOSka tehdy a teď - "Clone Wars" jsou 2D, "The Clone Wars" 3D.
2008 film je potom pilotem 2008+ seriálu ;)
Vždycky doporučuju checkovat Wikipedii, tak je to přehledně a dobře:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Star_Wars:_The_Clone_Wars_episodes
— SHOT TREK #8: Tipy na seriály, které stojí za to vidět v 2019, 2. část - A jsi si jistý? Ta v ST 5 měla tři prsa, tudíž byla spíše z Coridanu...
— Odkazy na kánon v nových epizodách Discovery - *Na webu se už pracuje, pardon :-)
— Star Trek – knižní edice v roce 2019. Co všechno připravujeme? - Na Facebooku se už pracuje a nový Laser skutečně jede až zběsilým tempem, aby se dohnalo, co je třeba. Můžu prozradit, že z těch šesti oznámených Star Treku jsou již čtyři přeložené ;)
— Star Trek – knižní edice v roce 2019. Co všechno připravujeme? - Tak jasně, polemizovat můžeme, od toho je tu diskuze ;) Za mě je Westworld svým bezbřehým násilím pouhým klonem Hry o trůny. Samozřejmě Sir Hopkins hraje skvěle, ale to na věci nic nemění. Terra Novy je mi moc líto - přestože to nebyl žádný velký zázrak, miloval jsem to! :-) Nightflyers mám v plánu, ale zatím jsem se k tomu nedostal.
— SHOT TREK #8: Tipy na seriály, které stojí za to vidět v 2019, 2. část - Ano, TLS má nálepku zombie seriálu, i když v něm zombie vůbec nejsou :-) Primárně jde o survival/political drama.
Dobrá připomínka, do příště zaparcujeme. Nicméně druhý díl seriálů je již hotový, takže tam popisky ještě nebudou.
— SHOT TREK #7: Tipy na seriály, které stojí za to vidět v 2019, 1. část - Tohle jsme natočili, když ještě dvojka venku nebyla, ale tak dobré vědět, že to posunuli do SF, jsem rád :-)
— SHOT TREK #7: Tipy na seriály, které stojí za to vidět v 2019, 1. část - Inu, nějaká šance by byla, ale to by se musela relativně drasticky zvednout prodejnost románů, protože vydání tohoto je několikanásobně náročnější a dražší ;)
— Star Trek – The Art of John Eaves (video) - Nádhera! Děkujeme za foto ;)
— Jaký je váš Star Trekový vánoční stromek? - Pořád doufám, že se tam Titan někde mihne... ;)
— Picardův seriál ještě v 2019! + další Short Treks - To je asi pravdivý příměr. Ten element Andromedy je tam citelný. Možná i proto se mi to tak líbí :)
— 10 zpráv o 2. řadě The Orville (video) - Nezapomněli ;) Friendship 1 i Ares IV tam jsou.
— SERIÁL: Kompletní časová osa ST událostí! 1. část - Díky ;)
— SERIÁL: Kompletní časová osa ST událostí! 1. část - Z produkčních poznámek Generations a rozhovorů s tvůrčím týmem. Taky tam je, že Nexus se zjeví, proletí určitou částí Galaxie, a zase zmizí v subprostoru, což údajně dělá v několik různých galaxiích.
— SERIÁL: Kompletní časová osa ST událostí! 1. část - Z filmů, seriálů, knih, deskových a karetních her, RPG, produkčních poznámek, MA & MB, Okudagramu, ...
TOSku jsem přirozeně zařadil (dokonce je tam i DIS), ale bohům a polobohům jsem se vyhnul.
— SERIÁL: Kompletní časová osa ST událostí! 1. část - Rozhodně souhlasím, že DS9 je dospělejší, ale pro mě to byla v osmi letech i tak láska na první pohled :-) TNG mi nikdy tolik neučarovala, no a Voyager... To je jiný příběh :) Jsem rád, že se přehled líbil, a taky a doufám v HD. Snad to dokument "What We Left Behind" nakopne, jak v to doufá i Ira Behr.
— Redakční rewatch: 2. sezóna DS9 a spousta zajímavostí - Tenhle celý text popisuje onu zjevující se červenou postavu: "No a na závěr se nám vrátí záhadný muž z budoucnosti… eh, špatný seriál. Tak že by Propast? Ne, zase vedle ? Uvidíme, co se z tohoto „pomstychtivého anděla“ nakonec vyklube…"
Zkrátka to připomíná jak Enterprise, tak Andromedu ;)
— Víkendové novinky v kostce - Perfektni, objednano ;) Jen myslim, ze takovy shot raktajina po ranu by me zabil :-D
— Vylepšete si svůj pracovní den - Bridge Crew je VR, čili ta grafika je +- reálná, ale jestli je to lepší/horší než Stage9 asi spíš ukáže YouTube nebo „vlastní oči“. Z toho, co jsem měl možnost vidět je na postavy reálnější Bridge Crew, na genius loci Stage9. Ale takhle, Bridge Crew je něco ala Artemis, čili jde specificky o můstek. Ne o další lokace.
— Stage9 končí, fanoušci pláčou. Jenže ono to není tak jednoduché… - A TNG + DS9 je film? Vůbec tě teď nechápu :)
— „Broken Bow“ – 17 let od premiéry (videa) - CGI je pro rozpočty typu Rogue One, a ne pro televizní Star Trek ;)
— McAvoy chce na palubu. A nejen on… - Alice Krige není úplně dobrý příklad. BQ je dodneška její největší filmová role.
— „Broken Bow“ – 17 let od premiéry (videa) - Jedna výjimka potvrzující pravidlo ;) Taky to tehdy vzbudilo celonárodní pozdvižení.
— „Broken Bow“ – 17 let od premiéry (videa) - Opraveno ;) A přísaháme, že jsme Star Trek viděli :-D Za uvedený omyl se omlouváme, mohla za to kombinace faktorů.
— Schůzka v kapitánově pracovně! – Příprava nového seriálu intenzivně pokračuje (foto) - Díky za podnět, zdrojem však bylo metro.co.uk, nikoli TrekMovie. Nicméně v článku si žádné skutečnosti neodporují, asi jde o úhel pohledu ;)
— Legenda mezi Klingony – Michael Dorn, obhajuje změnu jejich vzhledu v Discovery - Kdybychom to vzali logikou dabingů a toho, co stanoval David Bursa, tak to bude praporčík Tillyová ;) Nicméně v knížkách vždy platilo, že hodnosti můžou být dvojí (tedy s výjimkou admirála). Chtělo by to více se ponořit do česky vydávaných knih ;)
— Short Treks – názvy epizod, popis a trailer - "Odkud přicházejí stíny" se ale datuje až k roku 2006. V osmaosmdesátém ještě zvesela existoval ;)
— V 2. řadě Nové generace jsme měli vidět Strážce věčnosti i Spocka. 2x! - Nepletete, byla to Daxová. Ve 2x04, když si Verad ukradl jejího symbionta se dokonce i on jmenoval Daxová, Verad Daxová ;) A to nepočítám ty různé Troiové, atp. :-)
— Epizoda „Xindi“ a 6 zajímavostí, které stojí za to si připomenout